Exact Online data ophalen verslechterde performance

Ik constateer een verslechterde performance voor het ophalen van data uit Exact-Online.
Ophalen van data lukt wel zonder error maar heeft een doorlooptijd van meer dan een uur voor een enkele administratie.

Staan er mogelijk werkzaamheden ingepland of is er sprake van een verminderde performance vanuit Exact Online zelf?

De performance van de Invantive Cloud-servers is vergelijkbaar met de afgelopen maanden. We meten zelf op aantal API’s van Exact Online zoals verkoopfacturen extreem slechte performance bij het laden van data (tot 100x trager) sinds circa 2 maanden, maar bij het ophalen lijkt niet meer dan paar keer langzamer.

Is er een specifiek request dat dit gedrag vertoont? Liefst een OData4 URL met het nummer van de divisie en het tijdstip van aanvraag. Dit is terug te vinden in Invantive Bridge Online Monitoring.

We kregen meer klachten van prestaties op een deel van het gebruik. De Invantive Bridge Online omgeving is daarom herstart.

Speelt dit probleem nog?

Het probleem lijkt na de herstart te zijn verholpen.

Dank voor reactie en goede nieuws. Kan zijn dat probleem weer omhoogkomt; als er veel foutmeldingen terugkomen van platformen dan lopen er soms “buffers” vol. We kijken het de komende uren even aan.

Er blijkt een breder probleem te zijn. Exact meldt een slowness op https://status.exact.com.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.