Exact Online in externe omgeving Power BI

Foutmelding:

Invantive Bridge Online met Power BI of Power Query is niet toegankelijk vanaf uw huidige IP-adres. Vervang IP-adressen door ‘*’ om IP-adresverificatie uit te schakelen. Raadpleeg vooraf uw plaatselijke beveiligingsmedewerker.

Ik ben aan de slag gegaan met de Query’s vanuit Exact Online (die wij vorige week in eerste instantie enkel hebben aangemaakt in Excel). Deze heb ik ook proberen te verbinden in de PowerBI in de externe omgeving, maar dit is echter nog niet gelukt. Kwam dit doordat wij het IP-adres van interne omgeving hebben gebruikt en dit hierdoor niet matcht met het IP-adres in de externe omgeving, waardoor deze verbinding niet mogelijk is? Ook geven de query’s in Excel nu ook een foutmelding aan dat er een machtigingsfout is en dat er referenties vereist zijn om verbinding te maken met de bron OData. Waardoor ik hier nu een beetje vast loop en hoop dat u mij hier verder mee kan helpen?

Het klopt dat het probleem met het externe IP-adres van Power Web BI te maken heeft. Zie dit topic waar het verder uitgelegd wordt en wat je er aan kan doen om het op te lossen: Corrigeer itgenboe031 en itgenboe030 melding bij Power BI Verversen (Bridge Online toegang is niet geautoriseerd vanaf IP-adres ...)).

2 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Melding download

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.