Externe serverfout in Power BI. Geen problemen in Bridge Online

Ik probeer nieuwe data in te laden in Power BI, maar krijg een externe serverfout. Bij het controleren van de Bridge Online wordt geen foutmelding aangegeven. Het vernieuwen van bestaande data lukt wel en wordt ook zichtbaar in de Bridge Online.

Het inladen in Excel lukt wel zonder problemen.

Advies is om zorgvuldig te controleren welke URL gebruikt is, en van die omgeving de monitoring te controleren.

Zie ook:

De URL komt overeen bij het bijgevoegde topic. Het inladen in Excel gaat zonder problemen en wordt zichtbaar in de Bridge Online Monitoring. Bij het invoeren van Exact dezelfde URL in Power BI retourneert deze een externe serverfout, maar zie ik niks in de Monitoring verschijnen.

Ter toevoeging: het vernieuwen van bestaande gegevens met dezelfde link werkt wel

Als het goed begrepen wordt, dan gaat het er om dat niks in de monitoring verschijnt als een URL aangeroepen wordt via Power BI maar wel een HTTP 500-error optreedt (externe serverfout).

Gelieve dit te reproduceren en te vermelden:

  • uw IP-adres gevonden door te zoeken met de zoekterm “what is my ip”
  • de gebruikte URL
  • het exacte tijdstip (op 10 seconden nauwkeurig) met tijdzone.

Gelieve in de 3 minuten er voor en er na geen andere acties uit te voeren op Invantive Cloud.

Waar kan ik deze gegevens naartoe sturen? Het lijkt mij niet zo handig om deze op het forum te zetten

Als u dat onprettig vindt, dan kunt u ze onder vermelding van “5483” sturen aan support@invantive.eu.

Bedankt. De gegevens zijn gedeeld!

Het lukt niet om de informatie te achterhalen. Advies is om komende week het probleem op te wekken en de request ID en dergelijke uit monitoring details toe te voegen aan het topic.

Ik heb opnieuw geprobeerd om de data via de Bridge Online URL in te laden in Power BI, maar loop nog steeds tegen hetzelfde probleem aan. Ik zou graag de details uit de monitoring willen delen, echter komt hier helemaal niks tevoorschijn. Wanneer in de data vernieuw krijg ik (geslaagde) acties te zien, maar wanneer ik op ‘gegevens ophalen’ à OData klik, krijg ik dus de foutmelding die in het topic voorbij komt.

Advies is om nauwkeurig en gedetailleerd de stappen te beschrijven die u uitvoert met (geanonimiseerde) screenshots.

Het is niet navolgbaar welke stappen precies uitgevoerd worden met welke uitkomst; het lukt daardoor niet het probleem te analyseren. Alternatief is om een partner te betrekken of een kort consult te plannen.

Hierbij de screenshots.

Vanuit de online monitoring kan ik niks toevoegen, aangezien hier niks tevoorschijn komt van deze specifieke actie.

Heb vanochtend de bestaande data vernieuwd. Dit ging zonder problemen en werd wel zichtbaar in de monitoring.

Stap 1: gegevens ophalen

Stap 2: OData-feed aanklikken

Stap 3: Bridge Online URL invoeren

Stap 4: foutmelding

Zie onderstaande tips hoe de Bridge Online Monitoring geraadpleegd kan worden, in het bijzonder:

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Onder de gebruikte Invantive Cloud-gebruiker is een foutmelding te vinden:

itgenscr754
Het geselecteerde databasesegment ‘acme-exact-online’ moet bestaan voor de delegerende organisatie ‘Ajax OEM ACME’.
Controleer ook of de delegatie van toepassing is doordat de huidige datum tussen de begin- en einddatum valt.

In het Bridge Online Monitoring-detailsscherm verschijnen automatisch vijf forumtopics over deze foutmelding.

U kunt als gebruiker de meldingen van alle gebruikers in alle producten ook terugvinden in het scherm “Systeemberichten” op Invantive Cloud.


Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.