Ik krijg bij het inladen van de data al enige tijd de foutmelding itgenscr754 waardoor ik geen data kan inladen. Ik heb alle stappen uit het eerder genoemde artikel gedaan, wij gebruiken geen delegaties, maar helaas werkt het nog steeds niet.
Aanvullen informatie
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:
- de titelbalk met de request ID,
- de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
- de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
- de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Bijvoorbeeld:
Controleer juiste server en gebruiker
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Er zijn vier servers in gebruik:
bridge-online.cloud
app-online.cloud
bridge-online.invantive.com
app-online.invantive.com
De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.
Controleer juiste aanvraag en details
Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.
Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4
of apps
. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.
Foutmelding en tips per e-mail
Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.
Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com
.
Wanneer ik een (nieuwe) poging doe om de data in te laden, krijg ik geen melding in de Bridge Online. Deze ochtend heb ik data vernieuwd, dit liep wel allemaal goed door in de Bridge Online en werd zichtbaar.
Het is al langer een probleem dat ik foutmeldingen in Power BI niet in de Bridge Online te zien krijg.
Advies is om zorgvuldig te controleren welke server de download gebruikt. Er zijn inmiddels maximaal zes servers, die elk data kunnen teruggeven. Zie ook:
Er is momenteel nog geen integraal beeld beschikbaar over alle nodes heen in Monitoring.
Een integraal beeld is beschikbaar voor de afgelopen vier dagen via het scherm Systeemberichten op Invantive Cloud. Een link naar het bericht treft u ook aan in de e-mail die automatisch gestuurd wordt bij ernstige fouten.
Wij maken gebruik van bridge-online.invantive.com in onze url, maar resultaten zijn in de monitoring te zien bij bridge-online.cloud. Ik Excel kan ik met deze URL wel data inladen. In Power BI krijg ik de eerder genoemde foutmelding.
Ik laad de data in op mijn eigen account en data, maar krijg een foutmelding op de dataset die met een ander account van mijn collega is ingeladen.
Beste is een reactie toe te voegen zoals beschreven in: