Ik heb de foutmelding teruggezocht in Systeemberichten. Het gaat om een foutmelding met code itgenoda039
(heb ik in oorspronkelijke tekst er bij gezet; met foutcode is veel gemakkelijker om oorzaak op te vragen).
Dit betekent dat geen verbinding met het herkomstplatform - in dit geval Exact Online - gemaakt kan worden doordat het opzetten van een veilige SSL verbinding niet lukt.
Anders dan de technische voorlopers zoals Invantive Data Replicator laadt Invantive Bridge Online real-time bij: pas zodra er data opgevraagd wordt, worden de benodigde gegevens opgehaald (pull).
Deze SSL-foutmelding trad op rond 09:30 UTC, dus niet tijdens een reboot van Exact Online. Buiten 1 vergelijkbare foutmelding op Loket zie ik alleen van jullie omgeving de afgelopen dagen deze foutmelding.
Ik vermoed dat er ergens in Exact wat fout gaat.
Advies is om allereerst de rechten te controleren: men heeft division scoping aangezet en dat leidt tot nogal wat storingen. Controleer svp of je niet per abuis een aantal administraties uitgezet hebt voor de app volgens deze stappen.
We zullen bij Exact Online een verzoek indienen (nummer 02763095) of dit een bekend probleem is. Het gaat om Exact Online verbindingen met als eerste IP-adres 40.74.30.216. Dit is een soort snelweg die uiteindelijk bij de Exact servers uitkomt. Als er iets uit het verzoek komt, dan werken we het hier bij.
De melding over “Deserializing…took an extreme amount of time” kun je overslaan; het is een waarschuwing die onze software intern vastlegt i.v.m. een performance-bug in een gebruikte JSON bibliotheek.