Error OData verbinding Exact Online

Sinds kort ondervinden wij connectieproblemen met Exact Online in Power BI. Credentials zijn ingevuld zoals voorheen. We krijgen onderstaande melding:
image
Kan u ons hierbij helpen?

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Error in bridge online monitoring:
Het geselecteerde databasesegment ‘XXX-exact-online’ moet bestaan voor organisatie ‘XXX’. Controleer of er een database met dit segment bestaat voor de partij en toegankelijk is vanaf het huidige IP-adres. (XXX-exact-online).

Deze fout kan mede de oorzaak zijn door switching van onze huidige organisatie in Invantive.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Hoe kan ik deze foutmelding oplossen?

Details: “Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.
OData Version: 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.
OData Version: 3, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.”

Dat kan heel goed de reden zijn. Als u terug wisselt naar de organisatie waar de database onder staat moet het weer werken.

Het is wel nodig 15 minuten inactief te zijn om de instellingen opnieuw op te laten halen. Ook kunt u in Bridge Online in het menu rechtsboven klikken op Reset Cache. Daarmee worden de instellingen geforceerd opnieuw opgehaald.

Kunt u misschien een nieuwe topic maken met de foutmelding die u vindt in de Bridge Online monitoring?

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.