Hierbij dezelfde vraag in een nieuw topic. Hoe los ik deze foutmelding op:
Details: “Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.
OData Version: 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.
OData Version: 3, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.”
De gegevensdownload werd meteen na aanvraag geannuleerd. Probeer het opnieuw. Neem contact op met Invantive Support als dit probleem zich blijft voordoen. (/setup).
De melding in het screenshot lijkt niet de werkelijke foutmelding te bevatten.
Als u verder kijkt in de monitoring zou u ook rode regels terug moeten vinden.
Daar zal u allicht een melding als deze terugvinden:
'Het geselecteerde databasesegment ‘--exact-online’ moet bestaan voor de delegerende organisatie ‘*****’. Controleer ook of de delegatie van toepassing is doordat de huidige datum tussen de begin- en einddatum valt. (dfa6406c-6e3d-4c6c-afeb-998d99d84fcc)."
Dat wijst er op dat er en/of een database wordt benaderd die niet meer bestaat en/of een database wordt benaderd waar de delegatie op is verlopen.
Ik kom de genoemde foutmelding niet tegen. Ik heb de connectie met Exact Online nog een keer gemaakt en blijft dezelfde foutmelding krijgen als ik in PowerBi Odata connectie probeer te maken. Zouden we over dit probleem even kunnen bellen?
We kunnen helaas geen support via de telefoon bieden. Als het goed is ziet u nu wel andere foutmeldingen in de Bridge Online monitoring:
itgenoda494: eol: Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token. Het access token kon niet worden verkregen. Een verouderd refresh token kan niet gebruikt worden op Exact Online. Dit treedt op als een Exact Online gebruiker twee keer gekoppeld wordt met dezelfde OAuth applicatie. Genereer een nieuwe refresh token en zorg ervoor dat de refresh tokenketen intact blijft. Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘Exact Online (nl) als …’.
Oke. Het exact account was denk ik twee keer gekoppeld. Ik heb daarom de database etc verwijderd bij beide Invantive accounts en een ander Exact Online account gebruikt en daarmee opnieuw een connectie proberen te leggen. Als ik de nieuwe Bridge Online URL plak in mij webbrowser dan zie ik de lijst van Exact Online tabellen. Echter als ik dezelfde link gebruik in PowerBI dan krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Hoe kan ik dit oplossen?
Het probleem doet zich nog steeds voor. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen. We zijn op jullie advies overgestapt naar een nieuwe (betaalde) licentie en sindsdien werkt er niks meer. Zou fijn zijn als we dit snel kunnen oplossen.
In het scherm “Systeemberichten” en binnen Bridge Online Monitoring is geen foutmelding te zien.
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:
de titelbalk met de request ID,
de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.