Filter data Exact Online op zelfde manier als PowerBI

Goeiemorgen,
Ik heb begrepen dat als ik via een OData url de data via PowerBI ophaal, ik als eerste moet filteren, als ik de dataset die ik wil ophalen, kleiner wil laten zijn. Bijvoorbeeld door meteen een filter op Division te zetten.

Dat werkt dan helemaal door in de keten en zo verminder je het aantal calls naar Exact Online.

Hoe werkt het als ik door middel van een andere tool de data wil ophalen? Bijvoorbeeld d.m.v. een GET actie in Postman? Hoe verwerk ik dan de filter? Kan ik dan gewoon een parameter opgeven?

Ja, dat kan met een query in de URL volgens de OData4 standaard.

Een stuk uitleg is te vinden in het antwoord onder How to filter data from OData query on Azure Data Factory? of Limit Data load from Simplicate on Invantive Cloud to Azure Data Factory.

De luie manier is om in Power BI de query te maken en dan in Bridge Online Monitoring op het verzoek te klikken. De URL met het filter van de data verschijnt dan blauw onderstreept.

Dank!
Ik loop nu weer tegen de max van het aantal queries aan voor Exact Online.
Hoe kan ik de data uit de cache van Invantive halen ipv via Exact?

Advies is om voor nieuwe vragen een nieuw topic te starten. Het kan opgehaald worden via Cache only-modus voor Invantive Bridge Online: minder problemen als cloud-platform instabiel is.

Let echter op: alleen OData4 vragen die eerder gesteld zijn kunnen uitgelezen worden. Het kleinste verschil (bijvoorbeeld een datum/tijd filter met uren/minuten/seconden dat elke second wijzigt) leidt tot een foutmelding.