Fout ophalen TransactionLines in Qlik: Found 0 EntitySets with name xxxx

Wij willen de datastroom voor onze bestaande Qlik-dashboard via Invantive Cloud laten lopen. Deze lopen momenteel nog via de Data Hub; echter ervaren wij daar momenteel perfomance issues op.

Het opzetten van de OData4 connectie is succesvol doorgelopen. Bij het selecteren van een URL, bijv:

ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol

krijgen we echter de error:

Found 0 EntitySets with name xxxx

Hierover tevens een post gevonden op het Qlik forum uit 2022: (Error "Sequence contains no elements" from OData 4... - Qlik Community - 1908424).

Doen wij hier iets fout in de configuratie van de gewenste tabel/verbinding?

Het ophalen van Exact Online-data richting Qlik vereist het gebruik van Invantive App Online in plaats van Invantive Bridge Online.

Het datamodel op Invantive App Online is anders vanwege de andere eisen die Qlik en Tableau stellen. De tabelnamen zijn daardoor anders, waarbij bijvoorbeeld de punt ‘.’ vervangen is door ‘_’.

Advies is om in Qlik de lijst van tabellen op te vragen en de gelijkend, maar niet exact gelijke, tabel te gebruiken.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.