Foutmelding itgenase126 bij verversen data in Power BI

Een systeemfout op itgenase126 doet zich voor in Monitoring.

Ik ververs de data uit Exact Online in Power BI.

In Monitoring verschijnt de connectie die aangeroepen wordt (tabel Exact Online).

Nu blijft de request zich herhalen na een korte verwerkingsduur van maximaal 2500 ms. Het request wordt opnieuw gestart. En na 2500 ms opnieuw gestart.

In Power BI komt de melding, die ik nooit eerder gezien heb:

An error occurred in the ‘DownloadTable’ query.
DataSource.Error: Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource:
Request failed:
OData Version: 3 and 4, Error: The remote server returned an error: (500) Internal Server Error. (Systeemfout. (itgenase126, {xyx})
OData Version: 4, Error: …idem…
OData Version: 3, Error: …idem…
Details:
DataSourceKind=OData
DataSourcePath=https://bridge-online.cloud/{xyx}

De data wordt niet geladen in Power BI. Hoe kan dit probleem opgelost worden en voorkomen worden dat dit zich nogmaals voordoet?

Omstreeks 09:15 is vanochtend een spoedrelease in productie genomen voor een backoffice-component. Deze vervanging leidde tot de foutmelding met code itgenase126. De vorige versie is inmiddels teruggezet. Alle diensten zouden weer moeten werken.

De oorzaak van het probleem in de component zal uitgezocht en gecorrigeerd worden, waarna een nieuwe versie in productie genomen zal worden.

Advies is om de data nogmaals te verversen.