Wij ervaren momenteel problemen met het ophalen van data uit specifieke endpoints binnen Exact Online via Invantive Cloud. Bij het uitvoeren van exporten vanuit de volgende endpoints ontvangen wij uitsluitend lege bestanden:
Dit probleem treedt op ondanks dat we weten dat er wel degelijk data beschikbaar is in deze tabellen. Eerder (in het verleden) konden we deze data succesvol ophalen.
Als tegenhanger krijgen wij wel resultaten bij het ophalen van data uit het endpoint ExactOnlineREST.Balances.BalanceLinesPerPeriodAll@eol
De XML versies tonen wel resultaat. Echter zie ik wel dat deze tabellen anders zijn gestructureerd. Wij willen de REST endpoints blijven gebruiken omdat onze eigen ETL-tool hierop is afgestemd.
Mijn excuses als ik eerder onduidelijk ben geweest over mijn werkwijze.
Wij maken voornamelijk gebruik van Access-OData waarin wij de data exporten in csv / excel.
Dit betekent dat ik zelf geen SQL-queries draai op jullie systemen of in de Invantive Cloud omgeving. Daarom heb ik geen idee waar ik precies de door jullie opgegeven SQL-queries zou moeten draaien.
Advies is om de genoemde queries te draaien in de UniversalSQL-editor op Invantive Cloud. Deze is bereikbaar via de button “UniversalSQL” bij de database.
Dit probleem is niet reproduceerbaar en lijkt op een storing bij Exact Online of gewijzigde functionaliteit of gewijzigde autorisaties binnen Exact Online.
Is het mogelijk om het antwoord op deze query toe te voegen?
select count(*)
from ExactOnlineXML.XML.FinYearsEx(division => 1360885) fyr
U kunt ook 1360885 vervangen door de andere divisiecodes van uw organisatie.
Bij elke divisiecode hoort u een lijst te krijgen van de boekjaren geregistreerd in die divisie (administratie).
Het lijkt mij niet dat het aan autorisatie binnen Exact Online ligt, gezien ik wel toegang heb tot ExactOnlineRest.Financial.ReportingBalance. Of omvat dit niet dezelfde benodigde rechten?
In de logging is de code itgenexl092 teruggevonden bij het opvragen van https://start.exactonline.nl/Docs/XMLDownload.aspx?Topic=finyears&_Division_=1360885:
itgenexl092
Exact Online meldt zelf een probleem over onderwerp FinYears:
U heeft onvoldoende rechten om deze actie uit te voeren.
Controleer zelf in Exact Online of u het onderwerp ‘FinYears’ van bedrijf ‘1 - ACME B.V. (1360885)’ kunt downloaden door ‘Exporteren’ te kiezen in het hoofdmenu en het onderwerp te selecteren.
Neem rechtstreeks contact op met Exact Online als deze niet beschikbaar is.
U kunt deze foutcode naar verwacht ook terugvinden in de inhoud van de tabel SessionIOs@DataDictionary.
De gebruikte Exact Online-gebruiker heeft deze rechten niet, waardoor de lijst van fiscale jaren niet opgevraagd kan worden en de resultaten daarom afwezig zijn.
Advies is om contact op te nemen met uw Exact Online applicatie-beheerder en/of Exact Online Support.