Itgenoda316 ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental

Ik blijf problemen houden met ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental. Top 100 werkt wel maar sommige queries op deze tabel werken vandaag niet. Vorige dagen wel gewoon. Andere tabellen werken wel goed. Is het misschien verstandiger om op de niet de ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental maar de gewone TransactionLines te gebruiken?

Succes:

Faal:

itgenoda316
The connection with website was unexpectedly and forcefully closed at … for reasons such as insufficient privileges, a crash of website, system reboot, hard close of remote host or firewall action.
The data retrieval failed for all 10 tries during 418 seconds.
Please contact API support of Exact Online.
The data could not be downloaded since the connection timed out before returning results.
Timeout was set to 23.000 ms.
The operation has timed out.

De foutmelding itgenoda316 treedt op bij de Exact Online-API call.

De Exact Online API-server geeft niet binnen 23 seconden antwoord. Dit probleem komt bij sommige Exact Online-omgevingen voor en is niet oplosbaar voor Invantive.

Advies is om hetzij het getoonde advies te volgen om contact op te nemen met Exact Online API-support. Of om de vingers te kruisen en bijvoorbeeld TransactionLinesBulk te gebruiken, in de hoop dat die geen time-out foutmeldingen geeft op de Exact Online API.

Merk op dat het gebruik van TransactionLinesIncremental om maar 1 periode op te halen inefficient is. TransactionLinesIncremental verwerkt altijd alle rijen zoals beschreven in Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen.

In dit geval worden 18,519 rijen gebruikt van de 1,460,950 rijen verwerkt.

Met TransactionLinesBulk kan een filter doorgezet worden als server-side filtering (zie Optimalisatie API calls zoals met Exact Online voor meer informatie over server-side filtering).

Dank, hier heb ik wat aan. Geldt dit voor alle *Incremental-tabellen, en kan ik altijd het beste dan *Bulk gebruiken?

Nee, het is geen generiek advies. Het is een balans tussen OLAP en OLTP-toepassingen, elk met hun eigen API’s zoals beschreven in het artikel.

In dit specifieke geval is er echter binnen Exact Online een issue, waardoor *Incremental sowieso niet bruikbaar werkt totdat Exact zelf ingegrepen heeft.