ExactOnlineREST Incremental TransactionLineslncremental@eol mist transactie

In de volgende tabel in Power BI met Invantive Bridge Online wordt een boeking niet correct meegenomen (laatste twee tabellen in screenshot):

ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLineslncremental@eol. Deze wordt niet op grootboekrekening 0440 gezet, zie laatste tabel.

In de volgende tabel wordt een boeking wel correct meegenomen (eerste tabel in screenshot):

  • ExactOnlineREST.FinancialTransaction.TransactionLines@eol; deze is hoe ik het zou verwachten.

Zie hieronder de entryID’s:

De volgende acties zijn gedaan:

  • Aangemeld op Invantive Cloud en de cache handmatig geleegd via de knop (op basis van eerdere forumberichten).
  • De boeking in Exact Online ‘omschrijving’ en ‘bedrag’ gewijzigd, wijziging van bedrag en omschrijving komt door; alleen de grootboekrekening niet.
  • De boeking opnieuw gewijzigd in Exact Online. Wijziging van bedrag en omschrijving komt door; alleen de grootboekrekening niet.

De wens is dat ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLineslncremental@eol de missende transactie ‘opnieuw’ leest en correct meeneemt, zoals bij ExactOnlineREST.FinancialTransaction.TransactionLines@eol wel het geval is.

Wat zijn hierin de beste stappen?

In de tabel ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLineslncremental@eol komt geen veld voor met het grootboekrekeningnummer. Dit is bewust; zie:

Advies is om de verwerkingsketen te controleren waar die toegevoegd wordt.

De GL-account is gekoppeld via een tabel, maar daar ligt het probleem niet.

Wanneer ik enkel de kolommen AmountDC en AmountFC selecteer (zonder filters toe te passen en zonder de koppeling van ontstaat er een verschil, het saldo komt simpelweg niet op nul uit.

Dit duidt erop dat er in de incremental een boeking ontbreekt. Ik weet inmiddels om welke boeking het gaat en hoor graag hoe ik dit kan oplossen.

Kunt u het transactienummer opgeven in de UniversalSQL-editor als een where en daarvan de resultaten delen hier, dus als:

select Division
,      Id
,      LineNumber
from   ExactOnlineREST..TransactionLines
where  EntryNumber = ...
order
by     Division
,      Id
,      LineNumber

Bulk:

select Division
,      Id
,      LineNumber
from   ExactOnlineREST..TransactionLinesBulk
where  EntryNumber = ...
order
by     Division
,      Id
,      LineNumber

Incremental:

select Division
,      Id
,      LineNumber
from   ExactOnlineREST..TransactionLinesIncremental
where  EntryNumber = ...
order
by     Division
,      Id
,      LineNumber

Elke query zou voor LineNumber 1 precies 1 rij moeten opleveren.

Bedankt voor het verzoek.

Hierbij de queries vanuit UniversalSQL.

Geval 1: Transactionlines

Query:

select Division
,      Id
,      LineNumber
from   ExactOnlineREST..TransactionLines
where  EntryNumber = 25600370
order
by     Division
,      Id
,      LineNumber

Geval 2: TransactionlinesBulk

Query:

select Division
,      Id
,      LineNumber
from   ExactOnlineREST..TransactionLinesBulk
where  EntryNumber = 25600370
order
by     Division
,      Id
,      LineNumber

Geval 3: TransactionLinesIncremental

Query:

select Division
,      Id
,      LineNumber
from   ExactOnlineREST..TransactionLinesIncremental
where  EntryNumber = 25600370
order
by     Division
,      Id
,      LineNumber

Via een ander kanaal zal contact gezocht worden ten bate van delegatie om dit probleem nauwkeuriger te bekijken.

De queries van geval 1, 2 en 3 leveren onder een supportgebruiker allen hetzelfde resultaat op Invantive Cloud, namelijk:

Mogelijkerwijs, alhoewel onwaarschijnlijk, zat er een fout in de applicatiecache voor TransactionLinesIncremental. Deze applicatiecache wordt per gebruiker apart bijgehouden zodat enkel die gebruiker er toegang toe kan hebben met zijn sleutel.

Advies is om deze query nogmaals te draaien op Invantive Cloud:

select Division
,      Id
,      LineNumber
from   ExactOnlineREST..TransactionLinesIncremental
where  EntryNumber = 25600370
and    division = 3022592
order
by     Division
,      Id
,      LineNumber

en het resultaat te controleren.

Het opnieuw instellen van de caches gaat per server; dit is niet gecentraliseerd zoals recent Monitoring. Meld aan op een server met de Invantive-gebruiker die de data moet verwerken en kies in het dropdown menu rechtsboven “Cache resetten” zoals beschreven in: