Gegevens van Exact Online API calls inzien

Ik maak gebruik van een REST API naar Exact Online via Invantive. Vervolgens laad ik steeds de data in naar een Dataflow in Fabric. Het probleem is, dat deze dataflow er iedere keer uitklapt en niet meer kan vernieuwen. Bovendien stroomt mijn Fabric-capacity ook over.

Nu sta ik ook in contact met Exact hierover. Ze vroegen mij om het volgende aan te leveren:

gebruikersnaam waarmee de call wordt gemaakt, de Divisiecode en administratienaam, de client ID van de App, het volledige http request, de (error) response messages, de body van de call, etc.

Is er iemand die weet waar ik deze informatie kan vinden? Dit zou ergens bij Invantive verstopt moeten zitten.

De gevraagde informatie is bij Invantive bekend onder de naam “native call logging”.

Native call logging is niet toegankelijk via de user interface van Invantive Cloud omdat deze (na activatie) in een apart beveiligde omgeving landt. Er zijn geen plannen om deze toegankelijk te maken en gebruik is enkel toegestaan op incidentele basis vanwege onder andere de hoge volumes aan gegevens die vrijkomen.

Er zijn twee opties om deze informatie te verkrijgen:

• gebruik de on-premises versie, bijvoorbeeld Invantive Query Tool, volg de instructies in Collect Native Platform Call Data en wek het probleem op,
  • of activeer de native call logging op Invantive Cloud zoals beschreven in het artikel, wek het probleem op en voeg een screenshot toe van de download die faalt met de titelbalk duidelijk leesbaar. We zullen u dan via een apart kanaal de informatie toezenden.

Indien nodig kunt u via een kort consult hierbij ondersteuning krijgen samen met een stukje kennisoverdracht.

Ik zie toch dat het een OData-koppeling is. Verandert dit het proces? Daarnaast heb ik nu de Query Tool gedownload. Welke database heb ik nodig? Is dat Invantive Bridge Online?

Nee, het gebruik van een OData-koppeling verandert het proces niet. De OData-koppeling met Invantive Bridge Online is enkel de wijze waarop de query bij de Invantive UniversalSQL-engine komt. De SQL-query is te zien in Invantive Bridge Online Monitoring Details, en kan ook bij de engine komen door hem in te vullen in het Query Tool en dan op Uitvoeren te drukken, of door Invantive UniversalSQL Server met SQL Server Management Studio te gebruiken.

Als u Invantive Query Tool gebruikt dient de database opgezet te worden zoals deze ook in Invantive Cloud gedefinieerd is.

De meeste databases hebben maar 1 datacontainer. In >90% van de gevallen kunt u daarom echter waarschijnlijk uit de voeten met de Exact Online Nederland-database in de Exact Online-groep op Invantive Query Tool.

Het gebruik van de Invantive Bridge Online-database is in deze waarschijnlijk niet zinvol. U gebruikt het Invantive Query Tool dan om aan Invantive Cloud via OData-koppeling de query door te geven, waarna de uitvoering plaatsvindt op Invantive Cloud en eventuele native call logging ook binnen de beheerde Invantive Cloud-omgeving landt. Met de Exact Online Nederland-database vindt de uitvoering lokaal plaats, waardoor de native call logging ook lokaal terug te vinden is.

2 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Itgeneor306 melding op Exact Online

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.