Jag använder en REST API till Exact Online via Invantive. Sedan laddar jag kontinuerligt in data till ett Dataflow i Fabric. Problemet är att detta dataflow kollapsar varje gång och kan inte uppdateras. Dessutom överbelastas min Fabric-kapacitet.
Nu är jag också i kontakt med Exact om detta. De bad mig att tillhandahålla följande:
användarnamn som används för att göra anropet, divisionskoden och administrationsnamnet, Appens klient-ID, hela http-begäran, (fel) svarmeddelanden, anropets body, etc.
Är det någon som vet var jag kan hitta denna information? Det borde vara gömt någonstans hos Invantive.
De gevraagde informatie is bij Invantive bekend onder de naam “native call logging”.
Native call logging is niet toegankelijk via de user interface van Invantive Cloud omdat deze (na activatie) in een apart beveiligde omgeving landt. Er zijn geen plannen om deze toegankelijk te maken en gebruik is enkel toegestaan op incidentele basis vanwege onder andere de hoge volumes aan gegevens die vrijkomen.
Er zijn twee opties om deze informatie te verkrijgen:
gebruik de on-premises versie, bijvoorbeeld Invantive Query Tool, volg de instructies in Collect Native Platform Call Data en wek het probleem op,
of activeer de native call logging op Invantive Cloud zoals beschreven in het artikel, wek het probleem op en voeg een screenshot toe van de download die faalt met de titelbalk duidelijk leesbaar. We zullen u dan via een apart kanaal de informatie toezenden.
Indien nodig kunt u via een kort consult hierbij ondersteuning krijgen samen met een stukje kennisoverdracht.
Jag ser ändå att det är en OData-anslutning. Förändrar detta processen? Dessutom har jag nu laddat ner Query Tool. Vilken databas behöver jag? Är det Invantive Bridge Online?
Nej, användningen av en OData-anslutning ändrar inte processen. OData-anslutningen med Invantive Bridge Online är bara sättet som frågan når Invantive UniversalSQL-motorn. SQL-frågan kan ses i Invantive Bridge Online Monitoring Details och kan också nå motorn genom att fylla i den i Query Tool och sedan trycka på Kör, eller genom att använda Invantive UniversalSQL Server med SQL Server Management Studio.
Om du använder Invantive Query Tool måste databasen ställas in som den också är definierad i Invantive Cloud.
De flesta databaser har bara 1 databehållare. I mer än 90% av fallen kan du därför troligen använda Exact Online Nederland-databasen i Exact Online-gruppen på Invantive Query Tool.
Användningen av Invantive Bridge Online-databasen är förmodligen inte meningsfull i detta fall. Du använder då Invantive Query Tool för att skicka frågan till Invantive Cloud via OData-anslutning, varefter exekveringen sker på Invantive Cloud och eventuell native call logging också landar inom den hanterade Invantive Cloud-miljön. Med Exact Online Nederland-databasen sker exekveringen lokalt, vilket gör att native call logging också kan hittas lokalt.
Denna fråga har automatiskt stängts efter 1 veckas inaktivitet. Det senaste svaret har markerats som lösning.
Vänligen ställ en ny fråga i ett separat ämne om problemet uppstår igen. Inkludera en länk till detta ämne i den nya frågan genom att klistra in dess URL i texten.