I_EOL_BAL_PDE_CLOSE_CLASSIFICATION parameters voor opvragen saldo op grootboekclassificatie

Ik gebruik in Excel de formule I_EOL_BAL_PDE_CLOSE voor het saldo van een grootboekrekening, dit werkt prima. De formule geeft de goede waarde terug:

=I_EOL_BAL_PDE_CLOSE(3661891;2024;1;1;8002)

geeft netjes de waarde van de grootboekrekening.

Als ik echter de formule gebruike om het saldo te bepalen van een grootboekclassificatie werkt het niet:

=I_EOL_BAL_PDE_CLOSE_CLASSIFICATION(3661891;2024;1;1;700)

geeft niet de goede waarde. Er komt een getal terug dat ik niet kan thuisbrengen en dat ook niet veranderd als ik andere parameters invul. Ik zoek naar een functie om het totale saldo van een grootboekclassificatie weer te geven over een bepaalde periode (in dit geval januari 2024)

Doe ik iets verkeerd?

Advies is om de parameters op juiste wijze te specificeren, zie vetgedrukte teksten:

• divisionCode (String, “”): divisiecode. Hier 3661891; lijkt een correcte waarde.
  • reportingYear (Long, 0): rapportagejaar. Hier 2024; lijkt een correcte waarde.
  • reportingPeriodFrom (Long, 0): rapportageperiode vanaf. Hier 1; lijkt een correcte waarde.
  • reportingPeriodTo (Long, 0): rapportageperiode tot/met. Hier 1; lijkt een correcte waarde.
  • reportingSchemeCode (String, “”): rapportageschema. Hier 8002; lijkt een incorrecte waarde. Is bij meeste gebruikers altijd “1”.
  • classificationCode (String, “”): classificatiecode. Hier leeg; lijkt een incorrecte waarde. Bij veel gebruikers iets zoals “1.1.1”.
  • afterEntry (Boolean, True): hier leeg. Betekent “na boeken” en lijkt correcte waarde.
  • classificationLevelsIncluded (0): hier leeg. Lijkt correcte waarde. Worden zelden aangepast.
  • executionHint (String, “ALL_ROWS”): hier leeg. Lijkt correcte waarde. Worden zelden aangepast.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.