Invoice_status Simplicate

Een ander probleem dat ik ben tegengekomen betreft de invoice_status -kolom, die niet correct lijkt te functioneren. Wanneer er correcties worden aangebracht op uurlijnen, worden deze regels niet langer als gefactureerd beschouwd door Simplicate. Uit verdere analyse blijkt dat, in onze situatie, alle bedragen met correcties wel degelijk gefactureerd waren. Ik heb dit probleem voor nu opgelost door een aangepaste kolom toe te voegen, maar het viel me op dat na elke correctie de factuurstatus leeg was.

Komt het probleem met de invoice_status -kolom vaker voor?

Om welke tabel gaat het?

De tabel Simplicate.Hours.HourCustomFields.

Het probleem is niet bekend. Het klinkt als een probleem in de Simplicate API.

Indien gewenst kan op basis van een kort consult meegekeken worden of een alternatieve oplossing mogelijk is.

Zelf heb ik al een oplossing hiervoor gevonden. Simplicate herkent zelf het probleem / de tabel zelf niet.
Wellicht nuttige informatie mocht iemand anders er tegenaan lopen.

Dank voor update. Welke oplossing wordt gebruikt?

In het facturatieproces worden uren pas gecorrigeerd op het moment dat de factuur word opgesteld en verzonden.

Daarom is in dit geval de volgende logica toepasbaar: zodra er een correctie heeft plaats gevonden zijn de uren gefactureerd. Pas wel op dat het om een correctie op de uren gaat en niet een handmatige correctie, want handmatige correcties worden in verschillende rapportages van Simplicate niet gezien als correctie.

1 like

Dank voor de tip!

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.