Itgenboe341 De naam moet aanwezig zijn. Voeg een naam toe

Goedemorgen,

Ik krijg sinds kort bij sommige OData aanvragen de volgende uitzondering:

itgenboe341
De naam moet aanwezig zijn. Voeg een naam toe. ( acme-exact-online )

Deze uitzondering gebeurt bij bijvoorbeeld onderstaande

https://bridge-online.cloud/acme-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.ItemsIncremental@eol?$filter=Division%20eq%202981309&$select=ID%2CCode%2CBarcode%2CCode%2CClass_01%2CClass_02%2CClass_03%2CClass_04%2CClass_05%2CClass_06%2CClass_07%2CCostPriceStandard%2CCreated%2CEndDate%2CCreator%2CDescription%2CExtraDescription%2CIsWebshopItem%2CIsStockItem%2CModifier%2CSalesVatCode%2CStatisticalCode%2CStatisticalNetWeight%2CStatisticalUnits%2CStatisticalValue%2CEndDate

En anderen gaan wel weer goed zoals bijvoorbeeld onderstaande

https://bridge-online.cloud/acme-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol?$filter=Division%20eq%202981309&$select=AddressLine1%2CAddressLine2%2CAddressLine3%2CChamberOfCommerce%2CCity%2CCode%2CCountry%2CEmail%2CID%2CIsSales%2CIsSupplier%2CName%2CPaymentConditionPurchase%2CPaymentConditionSales%2CPhone%2CPhoneExtension%2CClassification%2CClassification1%2CClassification2%2CIntraStatSystem%2CIntraStatTransactionA%2CIntraStatTransactionB%2CIntraStatTransportMethod%2CVATNumber%2CPurchaseVATCode

Ik snap niet wat er fout gaat. Ik heb niets veranderd de afgelopen tijd.
In Bridge Online kan je zien dat er heel wat fout gaan. Zie bijlage

Dit probleem is gelijkend op Itgenboe341 melding op App Online, maar zou al opgelost moeten zijn in de versie 22.0.494 die momenteel in productie draait.

Het probleem trad op bij twee gebruikers in de afgelopen 8 uur.

Een analyse zal uitgevoerd worden om de oorzaak te achterhalen.

Deze foutmelding wordt veroorzaakt door nieuwe functionaliteit voor interactieve applicaties die na de frozen period in productie genomen is. Deze veroorzaakt onverwachte foutmeldingen met tussenvallen die bij het testen niet naar voren gekomen zijn.

Voorlopig is de oude release van voor 15 januari 2023 terug in productie genomen. In de komende tijd zullen de problemen onderzocht worden en opgelost. Daarna zal weer een nieuwe versie in productie genomen worden.

Recente toevoegingen zijn hiermee ongedaan gemaakt. De functionaliteit blijft wel beschikbaar voor Invantive App Online.

Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het uiteenlopen van de versies van het zogenaamde “EDM model cache”. De cache werd niet afdoende automatisch geleegd, terwijl dit wel een vereiste was voor de nieuwe functionaliteit met Swagger API en OpenAPI-specificaties.

In de volgende inproductiename zal dit probleem opgelost zijn.

Een nieuwe release van Invantive Bridge Online is zojuist in productie genomen. Advies is om voor zekerheid de download nogmaals te draaien. Mocht het niet werken, gelieve dan een antwoord toe te voegen met de melding.

Helaas houd ik nog hetzelfde probleem.

Het is wel dat als ik de downloads daarna nog een keer opstart, ze wel door lopen.

Voor mij is dat nog geen oplossing aangezien ik deze downloads automatisch laat verlopen.
Ik kan me herinneren dat er een mogelijkheid in VB is om een query in Cache te zetten?
Misschien dat ik dat eerst kan uitvoeren voordat ik daadwerkelijk binnen haal?

Het blijkt dat nog een deel van de download een itgenboe341 tot/met heden (2 februari 2023). Een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd.

Gelieve nogmaals te proberen.

Mocht probleem nog optreden, gelieve dan een reactie toe te voegen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.