Ik probeer via Invantive Bridge Online een OData-verbinding te maken met Chargebee in Microsoft Power Query. De verbinding mislukt direct met een 500 Interne Serverfout.
De fout treedt op omdat er in onze Chargebee-omgeving een custom field bestaat van het type url (cf_Customer_Contract_Folder op object customer), dat niet ondersteund wordt door de Invantive-driver. Hierdoor is de volledige verbinding geblokkeerd, ook voor tabellen die niets met dit veld te maken hebben.
Foutmelding
Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource:
Aanvraag mislukt:
OData-versie: 3 en 4, fout:
De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout.
(Niet-ondersteund veldtype ‘url’ voor aangepast veld ‘cf_Customer_Contract_Folder’ op entiteitstype ‘custom_field_config’ met object ‘customer’.
Overweeg alstublieft om de wijziging die is doorgevoerd op 1756738400 ongedaan te maken en neem contact op met Invantive Support. (itgencbr029, b4a1615b-1991-4f88-943e-6c6adc887b4a))
De foutmelding adviseert om de wijziging ongedaan te maken, maar dat is voor ons geen optie. Het custom field cf_Customer_Contract_Folder wordt actief gebruikt in onze bedrijfsprocessen en kan niet worden aangepast of verwijderd.
Kan de Invantive-driver het veldtype url ondersteunen, of als tussenoplossing: kan een onbekend of niet-ondersteund veldtype terugvallen op bijvoorbeeld een text / string in plaats van een blokkerende 500-fout te geven?
Een falen op de tabel customer mag op geen andere downloads effect hebben. Advies is om eventueel stromen te ontkoppelen in Power Query.
Er is een nieuwe release beschikbaar die ondersteuning voor custom field url zou moeten toevoegen. De benodigde wijzigingen zijn beschikbaar vanaf release 26.0.75 en in alle toekomstige BETA versies.
Deze nieuwe release is/wordt in productie genomen op Invantive Cloud.
Bedankt voor de toelichting. De workaround met het ontkoppelen van stromen is voor mij helaas niet toepasbaar — ik ben namelijk pas net begonnen met het opzetten van de koppeling en heb nog helemaal geen werkende verbinding of bestaande stromen. De fout treedt al op bij het laden van de metadata, waardoor ik niet eens tot het selecteren van tabellen in Power Query kom.
Mijn omgeving draait momenteel op versie 26.0.72-PROD. Wanneer wordt release 26.0.75 precies uitgerold naar mijn Invantive Cloud-omgeving? En is het mogelijk om in de tussentijd op de BETA-versie te draaien zodat ik de fix al kan gebruiken?
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.