Op zich is de foutmelding gelijkend op dit topic, maar de tabel GLAccounts
bestaat nog in de Exact Online API’s. Er is wel een snellere versie beschikbaar onder GLAccountsBulk
, maar dat heeft geen relatie met dit probleem.
In oude 17.32 releases zat een probleem dat zodra het verversen (laden van nieuwe data) te lang uitbleef, de “Ready” (status “R”) versie toch de status “Obsoleted” (status “O”) kreeg. Dit gebeurde na een instelbare periode, maar kon al optreden na korter dan 2 weken na het laden. Oude releases konden hiermee overweg in de zin dat ze geen foutmelding gaven en rustig verder draaien. Praktisch betekende het wel dat de gerelateerde view deels geen grootboekrekeningen bevatte voor de genoemde administratie.
Sinds de oude 17.32 releases zijn tientallen controles toegevoegd op de integriteit van het laadproces en itgendch797 is er een van.
Je kunt het beste eerst proberen de oude tablepartitie te verwijderen zoals beschreven in het gerelateerde topic met alter persistent cache drop table NAAM
en daarna weer de tabelpartitie toevoegen met bijvoorbeeld een basale select count(*) from exactonlinerest..glaccounts
.
Lost dit het probleem voor je op? Zo ja, vink dan svp het lichtgrijze vlakje met “Oplossing” direct onder dit antwoord aan. Zo nee, laat s.v.p. weten waar het laden van Exact Online in SQL Server nog fout gaat.