Bij het refreshen van de gegevens in PowerBI via OData krijgen we de volgende foutmelding:
DataSource.Error:
OData: Request failed:
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.
(Er is een interne fout opgetreden. Neem contact op met uw leverancier.
(itgenjuy027, 3cebae8f-90a0-4548-924d-232e4891ce03)).
Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122.
Microsoft.Data.Mashup.ValueError.DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme-teamleader/odata4/DataDictionary.Custom.INVOICELINESLASTTWOYEARSALL@DataDictionary.
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:
de titelbalk met de request ID,
de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Er zijn vier servers in gebruik:
bridge-online.cloud
app-online.cloud
bridge-online.invantive.com
app-online.invantive.com
De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.
Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.
Foutmelding en tips per e-mail
Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.
Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.
create or replace view InvoiceLinesLastTwoYearsAll
as
select p.*
, l.* prefix with 'invoice_'
from ( select l.* from Teamleader.V2.Invoices l where invoice_date >= add_months(trunc(sysdateutc, -2), -12) ) l
join Teamleader.V2.InvoiceLinesById(l.id) p
In release 25.0.59 zal hiervoor een verbetering opgenomen zijn. Deze zal naar verwachting binnen twee werkdagen in productie genomen zijn op Invantive Cloud.
Advies is om het versienummer te controleren op de gebruikte server zoals https://bridge-online.invantive.com. Dit kan via het dropdownmenu rechtsboven na aanmelden.
Zodra hier een getal groter of gelijk 25.0.59 staat zal de desbetreffende versie in gebruik genomen zijn.
Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van een verzoek van 30 oktober 2025 in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?
De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.
Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.
Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:
de titelbalk met de request ID,
de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.
Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.
Er zijn vier servers in gebruik:
bridge-online.cloud
app-online.cloud
bridge-online.invantive.com
app-online.invantive.com
De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.
Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.
Foutmelding en tips per e-mail
Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.
Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.
De foutmelding itgentlr060 is reproduceerbaar met:
select l.*
from Teamleader.V2.Invoices l
where invoice_date >= add_months(trunc(sysdateutc, -2), -12)
De foutmelding treedt niet op bij:
select l.*
from Teamleader.V2.Invoices l
Workaround is om de view voorlopig aan te passen naar:
select p.*
, l.* prefix with 'invoice_'
from ( select l.* from Teamleader.V2.Invoices l ) l
join Teamleader.V2.InvoiceLinesById(l.id) p
where l.invoice_date >= add_months(trunc(sysdateutc, -2), -12)
Deze is mogelijkerwijs langzamer, maar geeft wel de juiste resultaten.
Het goede nieuws is dat de workaround werkt. Het minder goede nieuws is dat het niet langzamer, maar veel langzamer is: 160 minuten versus 45 minuten, ofwel bijna een factor 4. Dit leidt tot time-outs en dien ik meerdere keren opnieuw te starten voor de refresh volledig is (gelukkig werkt het cache mechanisme goed). Dus dring ik wel aan op een definitieve oplossing want deze workaround is niet houdbaar op termijn.
Een verbetering voor het forwarden van where-filters naar tabelfunctieparameters zit in de release 25.0.64. Zodra deze stabiel is in combinatie met andere wijzigingen in deze release zal deze in productie genomen worden. Dit is te herkennen aan het verspringen van het versienummer naar 25.0.64 of hoger op de website in het dropdownmenu rechtsboven.