Itgenjuy027 foutmelding bij het opvragen van InvoicesLastTwoYearsAll

Bij het refreshen van de gegevens in PowerBI via OData krijgen we de volgende foutmelding:

DataSource.Error:
OData: Request failed:
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.
(Er is een interne fout opgetreden. Neem contact op met uw leverancier.
(itgenjuy027, 3cebae8f-90a0-4548-924d-232e4891ce03)).
Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122.
Microsoft.Data.Mashup.ValueError.DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme-teamleader/odata4/DataDictionary.Custom.INVOICELINESLASTTWOYEARSALL@DataDictionary.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Query:

select t.*
from   DataDictionary.Custom.InvoicesLastTwoYearsAll@DataDictionary t

Berichtcode: itgenjuy027
Uitzondering: Systeemfout.

Merk op dat deze query vanuit het Database set-up getriggerd wordt:

Query:

create or replace view InvoiceLinesLastTwoYearsAll
as
select p.*
,      l.* prefix with 'invoice_'
from   ( select l.* from Teamleader.V2.Invoices l where invoice_date >= add_months(trunc(sysdateutc, -2), -12) ) l
join   Teamleader.V2.InvoiceLinesById(l.id) p

De achterliggende foutmelding uit Systeemberichten luidt:

itgenjuy027
Unsupported data format ‘DateTimeAsYYYYMMDD’ on field ‘invoice_date_after’ while inserting/updating ‘Teamleader.V2.Invoices’.

Een analist zal dit probleem verder bestuderen.

In release 25.0.59 zal hiervoor een verbetering opgenomen zijn. Deze zal naar verwachting binnen twee werkdagen in productie genomen zijn op Invantive Cloud.

1 Like

Graag een update van de status. We naderen namelijk het einde van de maand en we zijn verplicht cijfers te rapporteren aan onze eigenaars.

Advies is om het versienummer te controleren op de gebruikte server zoals https://bridge-online.invantive.com. Dit kan via het dropdownmenu rechtsboven na aanmelden.

Zodra hier een getal groter of gelijk 25.0.59 staat zal de desbetreffende versie in gebruik genomen zijn.

De versie staat op 25.0.61-PROD maar het probleem stelt zich nog steeds.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van een verzoek van 30 oktober 2025 in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Ten eerste: de “monitoring” optie is verdwenen in het menu :frowning: :

Ten tweede, in de systeemberichten vind ik het volgende terug:

Volgens mij zijn er nog steeds problemen met queries waarop getest wordt op datums in de “WHERE” instructie.

itgentlr060
filter.invoice_date_after must be a valid date in the format “2025-12-30”.
The remote server returned an error: (400) Bad Request.

De foutmelding langs kant PowerBI is nog steeds dezelfde als begin deze week:

DataSource.Error:
OData: Request failed:
The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error.. Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122.
Microsoft.Data.Mashup.ValueError.DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme-teamleader/odata4/DataDictionary.Custom.INVOICELINESLASTTWOYEARSALL@DataDictionary.
Url = https://bridge-online.cloud/acme-teamleader/odata4/DataDictionary.Custom.INVOICELINESLASTTWOYEARSALL@DataDictionary.
The exception was raised by the IDataReader interface. Please review the error message and provider documentation for further information and corrective action.

De gebruikte OData parameters zijn op Teamleader.V2.Invoices:

  • invoice_date_after = 01-01-2024 00:00:00 (datetime)

De foutmelding itgentlr060 is reproduceerbaar met:

select l.* 
from   Teamleader.V2.Invoices l 
where  invoice_date >= add_months(trunc(sysdateutc, -2), -12)

De foutmelding treedt niet op bij:

select l.* 
from   Teamleader.V2.Invoices l 

Workaround is om de view voorlopig aan te passen naar:

select p.*
,      l.* prefix with 'invoice_'
from   ( select l.* from Teamleader.V2.Invoices l  ) l
join   Teamleader.V2.InvoiceLinesById(l.id) p
where  l.invoice_date >= add_months(trunc(sysdateutc, -2), -12)

Deze is mogelijkerwijs langzamer, maar geeft wel de juiste resultaten.

1 Like

Het goede nieuws is dat de workaround werkt. Het minder goede nieuws is dat het niet langzamer, maar veel langzamer is: 160 minuten versus 45 minuten, ofwel bijna een factor 4. Dit leidt tot time-outs en dien ik meerdere keren opnieuw te starten voor de refresh volledig is (gelukkig werkt het cache mechanisme goed). Dus dring ik wel aan op een definitieve oplossing want deze workaround is niet houdbaar op termijn.

Fijn dat lukt om de gegevens te verwerken.

Een verbetering voor het forwarden van where-filters naar tabelfunctieparameters zit in de release 25.0.64. Zodra deze stabiel is in combinatie met andere wijzigingen in deze release zal deze in productie genomen worden. Dit is te herkennen aan het verspringen van het versienummer naar 25.0.64 of hoger op de website in het dropdownmenu rechtsboven.

Ik bevestig dat het probleem opgelost is, het topic mag afgesloten worden.

1 Like

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.