Itgenmcp447 Exact Online MCP Server Keert Terug - Sla het organisatieprofiel op (Microsoft CoPilot)

Ik gebruik de Invantive MCP-verbinding om toegang te krijgen tot onze Exact Online administratie. Wanneer ik verkoopfacturen probeer uit te lezen, mislukt het verzoek met de volgende fout:

Sla het organisatieprofiel op.
Berichtcode: itgenmcp447

Het organisatieprofiel lijkt ingevuld te zijn, maar de verbinding herkent het nog steeds niet als opgeslagen. Hierdoor kan ik de factuurgegevens van Exact Online niet ophalen.

Omgeving:

• Organisatie: ********
  • Provider: Exact Online
  • Invantive module: Invantive MCP Server
  • Versie: 26.0.345-PROD+6324
  • Administratie: ********
  • Fouttijdstip: 2026-10-07 08:33 UTC

Kunt u alstublieft uitleggen:

1. Waar precies kan het organisatieprofiel worden opgeslagen in Invantive Cloud?
  2. Welke velden zijn verplicht?
  3. Is er een aanvullende bevestigings-, activatie- of synchronisatiestap vereist na het opslaan?
  4. Zijn er machtigingen of instellingen op organisatieniveau die deze fout kunnen veroorzaken?

De fout blijft optreden zelfs na het bijwerken van het organisatieprofiel en het opnieuw proberen van het verzoek.

De tekst van de foutmelding is incorrect. Deze had moeten luiden:

Internal error <code> occured with UID <getal>

In de volgende release zal deze tekst aangepast zijn.

De achterliggende fout is dat een veld Amount opgevraagd wordt uit SalesOrders dat niet bestaat. Velden zoals AmountDC en AmountFC bestaan wel. Ook datumtypefouten treden op.

Een paar dozijn van dergelijke meldingen zijn naar voren gekomen. Het lijkt er op dat mogelijkerwijs Microsoft CoPilot anders omgaat met de context die aangeboden wordt.

Een verbetering wordt opgenomen in de volgende release die CoPilot verwijst naar de describe_entities tool om de juiste specificaties op te vragen.