Koppeling Loket in Invantive Cloud

Krijgen niet voor elkaar Loket te koppelen in Invantive Cloud. In verleden ging probleemloos.

We volgen deze stappen:

  1. Gaan naar databases/nieuw en kiezen Loket:

image

  1. Kiezen niet voor een testomgeving

We hebben van de klant: username Loket, password, clientID en clientsecret.

  1. Kiezen Bring Your Own App en vullen ClientID en ClientSecret in. Scope laten we zoals deze is alsmede omleiding URL:

Klikken op doorgaan, krijgen foutmelding:

image

error: invalid_request

Welke essentiële stap missen we? Zie bijvoorbeeld nergens dat we username en wachtwoord hoeven in te voeren en ook datacontainer ID komen we nog nergens tegen.

De melding error: invalid_request wordt waarschijnlijk getoond vanaf het Loket-domein. Het lijkt er op of de gebruikte Omleiding URI (redirect URI) anders staat ingesteld binnen Loket.

Is het mogelijk om te controleren dat de redirect URI overeenkomt met die bekend bij Loket?

Kunnen wij die zelf vinden in ons Loket account? Of moeten we dit vragen bij Loket?

Voor zover ik weet zijn deze instellingen alleen te zien door Loket zelf.

Helaas lost dit het probleem niet op. Loket support heeft de redirect toegevoegd, maar we krijgen nog steeds dezelfde melding.

Ik heb ze gevraagd deze url toe te voegen als redirect URL:

Kan iemand van Invantive meekijken waar het mis gaat?

Het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord gebeurt op de website van Loket, maar direct voorafgaand hieraan treedt inderdaad de melding error: invalid_request op.

De gebruikte URL is conform verwachting:

https://oauth.loket.nl/authorize?response_type=code&client_id=27058&redirect_uri=https%3A%2F%2Fcloud.invantive.com%2Fapp%2Fsetup%2Fdatabases%2Fnew%2Floket%2Ftoken&state=INVANTIVE-a1cb92a4cdc1445b9e7df8a7d66e5d19&scope=all

Als de gewenste gebruiker (maar die is nog niet ingegeven) zich aanmeldt op Loket.nl zelf, dan zijn in Developer Tools ook de API-calls zichtbaar.

De registratie van de client is incorrect.

Helaas biedt de Loket authenticatieserver geen verdere detaillering waar deze het niet mee eens is.

Advies is om bij Loket na te vragen welke instellingen men precies ingesteld heeft.

Mogelijk aanknopingspunt is de client ID. Die is een getal, maar we kennen tot dusver alleen namen als client ID.

Probleem zat hem in twee zaken, en dat blijft altijd een frustrerend issue als je wordt ingeschakeld als BI partij tussen accountant en eindklant:

  • Redirect URL bij Loket stond niet goed ingesteld
  • ClientID was niet goed doorgegeven door accountant

Uiteraard doen alle partijen met beste bedoelingen en iedereen is meewerkend. Soms stukje onbegrip over de terminologie (ook bij ons regelmatig).

Conclusie: met juiste clientid, clientsecret, username en wachtwoord én juiste redirect registratie bij Loket werkt het gewoon top.

1 like

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.