Lege velden in 22.0 op Visma Severa, wel data in 17.32

Bij het ophalen van data uit bijvoorbeeld de projectentabel Cases staan er wel data in de kolommen bij versie 17.32 maar niet onder 22.0.66:

De query is:

select cse.* prefix with 'cse_' label '{res:itgen_severa_project} '
,      hey.*
,      wte.* prefix with 'wte_' label '{res:itgen_severa_work_type} '
from   Cases cse
join   HourEntriesByCaseGUID(cse.[guid], add_months(trunc(sysdateutc, -2), -24)) hey
join   WorkTypes wte
on     wte.[Guid] = hey.worktypeguid

local export results as "${system:userdocumentsdirectory}\uren.xlsx" format xlsx include headers

Hoe kan ik de data er bij krijgen?

Het ontbreken van de data werd veroorzaakt door een bug voor Visma Severa. Deze is opgelost in release 22.0.122 en nieuwer. Een download is te vinden op:

Invantive Cloud en Invantive Bridge Online bevatten ook een bugfix voor dit probleem.

Bedankt hiervoor. In de Invantive Query tool zie ik dat de tabellen gevuld zijn met data.

Kunt u mij helpen dat ik nu ook de data in Excel krijg? Want daar zijn de tabellen nog leeg.

Er zijn twee manieren om de nieuwe versie te gebruiken in Excel:

Voor Power Query zijn video’s te vinden op Youtube. Voor het eerste keer bouwen van een blok via de Modelleur raad ik aan om een consultant te betrekken of om een kort consult te plannen.

Per abuis is de nieuwe view HourEntries2Years niet meegenomen in versie 22.0. Deze view zal vanaf release 22.0.124 beschikbaar zijn.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Itgencmr134 The database Visma Severa does not exist

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Vraag Visma Severa