Mashup.ErrorCode 10122 - HTTP 500 ved OData-opdatering via Invantive Bridge Online (Exact Online forbindelse)

Hvad vil jeg opnå: Jeg ønsker, at den daglige opdatering af min Power BI-semantic model skal lykkes. Denne opdatering henter data via en OData-tilslutning i Invantive Bridge Online til Exact Online, men går i stå på en intern serverfejl.

Hvad støder jeg på:
Opdateringen af min semantikmodel i Power BI mislykkes med en HTTP 500 Internal Server Error på OData-endepunktet i min Bridge Online-miljø. Fejlmeddelelsen angiver, at det er en intern servicefejl, som normalt er midlertidig, men fejlen fortsætter ved gentagne opdateringsforsøg.

Konkret eksempel:
Fejlmeddelelse fra Power BI:
Der opstod en fejl under behandlingen af dataene i det semantiske model. Opdateringen mislykkedes: det semantiske model kunne ikke gennemføre opdateringen. Detaljer om fejl: Det sidste opdateringsforsøg mislykkedes på grund af en intern servicefejl. Dette er normalt et forbigående problem. Hvis du prøver igen senere og stadig ser denne meddelelse, skal du kontakte support.

DataSource.Error: Microsoft.Mashup.Engine1.Library.Resources.HttpResource: Request mislykkedes: OData Version: 3 and 4, Fejl: Den eksterne server returnerede en fejl: (500) Internal Server Error. OData Version: 4, Fejl: Den eksterne server returnerede en fejl: (500) Internal Server Error. OData Version: 3, Fejl: Den eksterne server returnerede en fejl: (500) Internal Server Error.. Microsoft.Data.Mashup.ErrorCode = 10122. Microsoft.Data.Mashup.ValueError.DataSourceKind = OData. DataSourcePath = https://bridge-online.invantive.com/[omgevingsnaam]/odata4

Den næste planlagte opdatering efter denne fejl var planlagt til 18. august 2026, 6:00 UTC.

Hvad jeg allerede har prøvet:
I tidligere lignende tilfælde viste denne fejlmeddelelse sig at hænge sammen med et udløbet OAuth-token for den underliggende Exact Online-tilslutning, hvorefter genautentificering i Invantive Cloud-portalen løste problemet. Jeg har endnu ikke kunnet verificere, om dette også er årsagen nu, og jeg har endnu ikke gennemført genautentificering, da jeg først vil have bekræftet, om dette faktisk er årsagen, før jeg autoriserer tilslutningen igen.

Supplerende oplysninger

Er det muligt at tilføje et (anonymiseret) skærmbillede af detaljerne for anmodningen i Invantive Bridge Online Monitoring som beskrevet i Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

Detaljerne kan findes ved at klikke på downloadanmodningen, der repræsenterer emnet for dette emne.

Downloadanmodningen indeholder normalt en SQL-forespørgsel, hvor tabelnavnet er synligt.

Lad venligst mindst følgende data være synlige fra begge kolonner:

• titellinjen med anmodningens ID,
  • statuskode, netværksstørrelse, sti og tidspunkter i venstre kolonne,
  • fejlkode og fejlmeddelelse nederst i venstre kolonne,
  • hele højre kolonne inklusiv SQL-forespørgslen, tabelnavn og parameterværdier.

For eksempel:

Kontroller korrekte server og bruger

Kontroller nøje, at du logger ind på den Bridge Online-webside, der også bruges fra Power BI, og med det samme brugernavn. Du kan kun se anmodningerne fra den Invantive Cloud-bruger, du logger ind med på hjemmesiden.

Der er fire servere i brug:

• bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

Den brugte server kan ses i dit script eller rapportens kildekode.

Kontroller korrekt anmodning og detaljer

Sørg for at vælge anmodningen først for at vise detaljerne. Der bør kun være én anmodning synlig i skærmbilledet.

Kontroller også nøje, om anmodningen har en sti med odata4 eller apps. Anmodninger med andre stier er generelt ikke relevante til dette formål.

Fejlmeddelelse og tips pr. e-mail

Desuden vil Invantive Cloud-brugeren, der fik fejlmeddelelsen, ofte modtage en fejlmeddelelse via e-mail med tips, hvis der er en fejlmeddelelse i Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik eller Tableau.

Rådet er at kontrollere spamfilteret hos den pågældende bruger for sådanne e-mails sendt fra support@invantive.com.

Jeg har prøvet på alle fire servere bridge-online.cloud, app-online.cloud, bridge-online.invantive.com, app-online.invantive.com og får den samme fejlmeddelelse itgenboe646 (systemfejl) på hver af de fire, når jeg åbner Monitoring. Det lader til, at det derfor ikke er bundet til én specifik server, men en generel fejl ved adgang til Monitoring fra min konto.

Dette gør det umuligt for mig at levere det ønskede skærmbillede af de efterspurgte detaljer. Kan I undersøge, om dette er et kendt problem, eller om der er noget galt med rettighederne eller konfigurationen af min Invantive Cloud-bruger, der forhindrer adgang til Monitoring?

Vi beklager ulejligheden! Vores svar var ukorrekt og er blevet rettet til fremtidig brug. Artiklen er også blevet revideret for at inkludere den nye funktionalitet.

Overvågning vil kun være tilgængelig via Invantive Cloud. Se også:

Hej,

Jeg har medtaget to screenshots, et med status 499 og et med status 200.

Jeg vil gerne høre, hvad jeg kan gøre, og jeg håber, at disse overvågning screenshots hjælper. Jeg har også nogle andre statusser og fejlmeddelelser i oversigten.

Rådet er at tilføje et screenshot af den faktiske forespørgsel, der giver en fejlkode i Power BI. De her medtagne screenshots handler om at se fakturaer og åbne overvågningsskærmen. Se instruktioner i:

Dette spørgsmål er automatisk blevet lukket efter 1 uges inaktivitet. Det sidste givet svar er markeret som løsning.

Du bedes oprette et nyt spørgsmål i et separat emne, hvis problemet opstår igen. Inkludér venligst et link til dette emne ved at indsætte URL’en i teksten til det nye spørgsmål.