Meerdere rijen in AllAdministrations ondanks selecteren enkel bedrijf

Ik heb in Invantive Cloud bij Startup SQL opgegeven dat ik maar van 1 enkel bedrijf data wil hebben.

Dit werkt helaas niet. Wat doe ik fout?

use

Waaruit blijkt dat het niet werkt? Heb je een specifiek query die je gebruikt? Een aanroep in Bridge Online, App Online of Cloud?

Als je in Invantive Cloud kijkt bij de Systeemberichten en dan zoekt op itgenlic125 zie je de partities die gebruikt worden.

Als ik binnen Excel een query opzet, moet ik nog steeds filteren op administratie.
We hebben een Live administratie en een Test administratie:

  • 2981309 is onze testadministratie.
  • 3003650 is onze Live administratie.

Dit krijg ik nu binnen Power Query:

Hier wordt de tabel AllAdministrations (“alle administraties”) geselecteerd. Daarin staan alle administraties, ongeacht het filter op gebruik van een specifieke administratie. Dat komt doordat deze tabel niet “administratie-specifiek” is en zal dus altijd alle data laten zien.

Meer uitleg over tabellen die niet per administratie andere data bevatten (de zogenaamde “niet-gepartitioneerde” tabellen) is te vinden in de rechterkolom van de PDF met het datamodel. Globaal zijn er vier groepen:

  • Hard-gecodeerd zoals betekenis statuswaardes.
  • Exact Online-landspecifiek zoals talen.
  • Abonnementsspecifiek, zoals gebruikers en administraties (waarbij accountants dan weer wat complexer is).
  • Administratiespecifiek, zoals transacties.

Het is mogelijk om te filteren op administratie, een view te maken met alleen de geselecteerde administratie, of een aparte Exact Online gebruiker te maken die alleen rechten heeft op de geselecteerde administratie(s).

PS. In plaats van AllAdministrations kan beter tegenwoordig SystemDivisions gebruikt worden. Die werkt vlotter bij grote aantallen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.