Melding "Callback URI '...' not valid" op Exact Online

Bij het registreren van een nieuwe Exact Online database treedt soms de volgende foutmelding op:

Callback URI ‘…’ is not valid.

Bij controle blijkt dan dat in de Exact Online App Store (tot 2023: Exact Online App Center) van de gebruikte app bij het veld “Redirect URL” maar een deel van de tekst staat, bijvoorbeeld:

https://cloud.invantive.com/app/setup/databas

waar het had moeten luiden:

Anmelden

Ook na nogmaals corrigeren en vastleggen is bij opnieuw aanmelden in de Exact Online App Store de Redirect URL weer teruggebracht naar:

https://cloud.invantive.com/app/setup/databas

Na meerdere pogingen om de URL te corrigeren lukt het wel om de juiste Redirect URL in te stellen.

Dit lijkt veroorzaakt te worden door een bug in de Exact Online App Store. Alle tekens na 45 posities verdwijnen soms.

Hoe los ik "Callback URI ‘…’ not valid’ op?

Voer de volgende stappen uit om dit probleem op te lossen:

  • Ga naar de Exact Online App Store van het juiste land.
  • Kies “Apps Beheren”.
  • Ga naar de reeds geregistreerde app.
  • Plak nogmaals de redirect URL in het veld “Redirect URL”.
  • Bewaar de wijziging.
  • Sluit de browser.
  • Herhaal bovenstaande stappen totdat de Redirect URL klopt.
  • Mocht na 5 pogingen nog niet lukken, neem dan telefonisch contact op met Invantive.