Nieuwe MFA Code voor Exact Online zorgt er voor dat Tweestapsverificatie niet meer werkt op Invantive Control

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en heb al mijn MFA codes opnieuw moeten instellen.

Invantive Control had ik zo geconfigureerd dat het tweestapsverificatie veld automatisch wordt ingevuld, maar sinds de nieuwe telefoon werkt dat niet meer.

Ik heb in Exact Online de nieuwe MFA code al gekopieerd en geplakt in Invantive Control, maar het lijkt alsof deze verkeerde codes genereerd in Invantive Control.

Als ik vervolgens de MFA Code van de app gebruik logt hij wel in.

Mogelijkerwijs is de waarde van “Two-step Secret” verouderd.

De waarde bij het veld “Two-step Secret” is onderdeel van het instellen van de tweestapsverificatie. Indien een nieuwe QR-code gebruikt wordt op een telefoon, dan dient de waarde bij “Two-step Secret” ook vervangen te worden omdat anders de oude MFA-codes gebruikt worden.

Advies is om de telefoon en two-step secret beiden opnieuw in te stellen zoals beschreven in Omzeil Exact Online 2FA om te voorkomen dat u elke tien minuten uw pincode moet invoeren.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.