Nieuwe Teamleader Oribt report verschijnt niet als tabel

Nu de cache reset uit is gevoerd heb ik de drie nieuwe reports ook met de juist benaming in PowerBI; ben ze aan het importeren.

In Teamleader Orbit heb ik echter ook vorige het report BDCTasks aangemaakt, deze zie ik echter nog niet in de UniversalSQL en PowerBI terugkomen als opties.

Kortom: de naamswijzigingen zijn doorgekomen, het rapport van vorige week nog niet.

Wat wordt bedoeld met “deze zie ik echter nog niet in de UniversalSQL en PowerBI terugkomen als opties”?

Als ik in UniversalSQL door de beschikbare tabellen blader dan staat het niet tussen de mogelijkheden.

In PowerBI idem dito

Als de tabel voor het rapport ook nog niet verschijnt in de UniversalSQL-editor, dan zal dat komen doordat er nog een oude versie van de metadata gebruikt wordt voor Teamleader Orbit.

Om de systeemload op Teamleader Orbit te beperken, wordt de metadata standaard maximaal eenmaal per 10 uur opgehaald.

Een afwijkende levensduur van de metadata-cache kan ingesteld worden via de connection string op de datacontainer met het sleutelwoord metadata-cache-max-age-sec, zoals:

a=b;c=d;metadata-cache-max-age-sec=3600

voor een maximale levensduur van de metadatacache van 3600 seconden.

Als alternatief kunt u ook voor de UniversalSQL-editor gebruik maken van “Cache reset” in het menu rechtsboven. Dit wist alle caches van de gebruiker.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.