Ik heb een aantal custom tabellen gedefiniëerd in de Startup SQL. Dit begon met 1 tabel welke goed werd ingeladen in PowerBI. Inmiddels willen wij dit uitbreiden met meerdere gefilterde tabellen om de dagelijkse download te beperken.
Echter krijg ik de nieuwe tabellen niet zichtbaar in PowerBI. Enkel de oude blijft zichtbaar, zelfs als ik die bewust verwijder.
Ik heb inmiddels overal cache verwijderd (zowel Invantive als PowerBI) en zelfs op mijn desktop PowerBI verwijderd en opnieuw geïnstalleerd bij uitblijven van succes, maar het probleem blijft bestaan. Hieronder de startup SQL:
create or replace force view TimeTrackingAllThisYear
as
select *
from Teamleader.V2Flat.TimeTrackingAll
where YEAR(ended_at) = 2026
;
create or replace force view TimeTrackingThisYear
as
select *
from Teamleader.V2.TimeTracking
where YEAR(ended_at) = 2026
;
create or replace force view InvoicesThisYear
as
select *
from Teamleader.V2.Invoices
where YEAR(updated_at) = 2026
;
create or replace force view InvoiceLinesAllThisYear
as
select *
from Teamleader.V2Flat.InvoiceLinesAll
where YEAR(invoice_updated_at) = 2026
;
Bedankt voor deze toevoeging! Mijn doel is om enkel de gefilterde tabel uit Teamleader op te halen i.v.m. beperken van API calls. Klopt het dat met bovenstaande toevoeging dit zo werkt?
Mijn oplossing voor het gemelde issue bleek het uitschakelen van de “gebruik HTTP diskcache” te zijn in de database settings. De reset cash bleek ontoereikend. Na uitvinken zie ik de nieuw gedefinieerde tabellen in PowerBI verschijnen.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.