Custom views niet beschikbaar in Power BI

Custom views welke gemaakt zijn startup SQL in Invantive Cloud o.b.v. 2 exact online omgevingen zijn sinds gisteren niet meer beschikbaar in Power BI.

Ik zie wel nog de views die Invantive standaard aanbiedt (en die kan ik wel inladen).

Custom views zijn conform volgende structuur:

create or replace force view AllAdministrations as
select \* from ExactOnlineXML.XML.AllAdministrations@eol
union all
select \* from ExactOnlineXML.XML.AllAdministrations@eol2;

Select query werkt wel in de Universal SQL en geeft ook de juiste data weer.

Nog niets geprobeerd om het op te lossen, allereerst de vraag of dit een probleem is aan de Invantive zijde.

Is het mogelijk om de inhoud van Startup SQL bij de database te controleren?

Voeg de inhoud van de Startup SQL hier svp toe als tekst.

Er was gisteren een probleem met de Startup SQL statements: Verdwijnen van divisies - 3 van forums

Excuus, nu als antwoord:

use XXXXXXX@eol,XXXXXXX@eol,XXXXXXX@eol,XXXXXXX@eol,XXXXXXX@eol, XXXXXXX@eol2

;

create or replace force view AllAdministrations as
select \* from ExactOnlineXML.XML.AllAdministrations@eol
union all
select \* from ExactOnlineXML.XML.AllAdministrations@eol2;

create or replace force view GLAccountsCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.GLAccountsIncremental@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.GLAccountsIncremental@eol2;

create or replace force view GLClassificationsCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.GLClassificationsIncremental@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.GLClassificationsIncremental@eol2;

create or replace force view GLAccountClassificationMappingsCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Financial.GLAccountClassificationMappings@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Financial.GLAccountClassificationMappings@eol2;

create or replace force view GLClassificationsIncrementalCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.GLClassificationsIncremental@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.GLClassificationsIncremental@eol2;

create or replace force view AccountsIncrementalCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol2;

create or replace force view TransactionLinesIncrementalCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol2;

create or replace force view BudgetsCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Budget.Budgets@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Budget.Budgets@eol2;

create or replace force view BudgetScenariosCombined as
select \* from ExactOnlineREST.Budget.BudgetScenarios@eol
union all
select \* from ExactOnlineREST.Budget.BudgetScenarios@eol2;

Advies is om op https://bridge-online.GEKOZEN-URL-UIT-ODATA aan te melden als de Invantive Cloud-gebruiker die het rapport vult en te kiezen voor Cache Resetten zoals beschreven in:

Cache is vanmiddag gereset. Views zijn nog niet beschikbaar.

Kunt u de URL opgeven die u gebruikt om de tabellen binnen te halen?

Kunt u een schermafdruk toevoegen uit Bridge Online Monitoring Details zoals onder beschreven van het reset-verzoek?

E.e.a. zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.