Via de UniversalSQL Editor heb ik de volgende query getest en het gewenste resultaat gekregen. Namelijk een lijst met associations tussen de Deals database en de Contacts tabellen. De mapping tabel wil ik vervolgens in PowerBI gebruiken om de tabellen aan elkaar te koppelen.
Echter, verschijnt de view niet in het datamodel. Noch in de Universal SQL Editor, noch wanneer ik de query toevoeg aan de Startup SQL en benader via OData.
CREATE OR REPLACE FORCE VIEW Deals_Contacts
AS
SELECT
d.id AS DealID,
d.prop_dealname AS DealName,
a.toObjectId AS AssociatedContactID,
a.category AS AssociationCategory,
a.label AS AssociationLabel
FROM
Deals3.Basic.Deals d
LEFT JOIN
ObjectAssociationTypesByObjectAndToObjectTypeId('DEAL', d.id, 'CONTACT') a;
Ik heb alle cache gereset via Settings > Reset cache. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Mocht dit het geval zijn, controleer dan de aanwezigheid in de UniversalSQL editor als volgt:
Ga naar UniversalSQL Editor.
Kies “Verbinding verbreken”.
Ga weer naar de UniversalSQL Editor.
Probeer de query uit te voeren.
Als niet werkt: los foutmelding op.
Als wel werkt: probeer select * from Deals_Contacts.
Mocht dit werken, zorg er dan voor dat de Bridge Online EDM-cache geleegd is. Dit kan via “Reset cache” in het menu rechtsboven op de Bridge Online-server die u gebruikt, dus niet op Invantive Cloud. U kunt ook maximaal 7 dagen wachten.
Bedankt voor de suggestie. De tabel Deals_Contacts wordt wel zichtbaar in het Result-tabblad. Echter, niet verschijnt de view zelf niet in de Available Objects library. Zie hieronder.
Vervolgens is het ook mogelijk de inhoud ervan op te halen via select * from dealscontacts. Maar de view is niet zichtbaar via de OData connectie. Mogelijk zou het kunnen liggen aan de rechten van de data container; dat de views niet zichtbaar zijn via OData.
Bij het maken, aanpassen en verwijderen van views hoeft niet opgegeven te worden dat de view in het data dictionary staat; er is tenslotte maar één plek waar hij kan staan. Bij het opvragen van een query is het wel nodig om de herkomst op te geven via de alias van de DataDictionary driver.
Zouden jullie dit issue kunnen repliceren en onderzoeken waarom ik geen custom views kan ophalen?
Fijn dat gelukt is om via Startup SQL de view te definieren.
Advies is deze stappen op te volgen:
Als wel werkt: probeer select * from Deals_Contacts.
Mocht dit werken, zorg er dan voor dat de Bridge Online EDM-cache geleegd is. Dit kan via “Reset cache” in het menu rechtsboven op de Bridge Online-server die u gebruikt, dus niet op Invantive Cloud. U kunt ook maximaal 7 dagen wachten.
Ik was in de veronderstelling dat er slechts één locatie was om de cache te legen, dus ik gebruikte hier (foutief) de Cloud-omgeving voor, in plaats van de Bridge Online-omgeving. Nu is het duidelijk waar ik de cache moet legen!
Ja, het aantal groepen van servers met verschillende namen en eigenschappen is sneller gegroeid dan prettig is. Alhoewel nog serieus ver in de verte qua tijdslijn, hopen we dat t.z.t. gaat lukken om ze qua managementomgeving voor gebruikers onder 1 schil zichtbaar te kunnen gaan maken.