SQL Editor view in Power BI / Autotask

Ik heb een test view gemaakt, die beschikbaar is in de ‘Available Objects’ van de SQL Editor

Ik heb in “Databases” - ‘Startup SQL’ ingevuld:

Ik krijg deze view niet te zien in Power BI in de beschikbare tabellen.

Ik heb ‘Reset chache’ uit gevoerd en opnieuw in Power BI beschikbare tabellen geladen, zonder succes

Iemand nog een idee wat ik mis?

Dank je!

De tabel zou zichtbaar moeten worden onder DataDictionary.Custom.NaamVanView@DataDictionary. Is de tabel daar zichtbaar?

Daar had ik de view verwacht, maar daar is deze niet zichtbaar.

Is de Reset Cache uitgevoerd door de gebruiker die de data in de Power BI-rapportages opvraagt?

Ja, beiden door dezelfde gebruiker (double checked)

Zou u het nogmaals kunnen proberen? We hebben geforceerd de cache geleegd.

Geen succes…

Search op “DataDictionary” geeft resultaten (standaard views)

Search op “DataDictionary.Custom” (waar de view zou moeten zichtbaar zijn) geeft geen resultaat

In een nieuwe PBIX-file getest; nu komt de view wel door! :grinning:

Super! Graag gedaan! Het lijkt er dan toch op dat Power BI iets te enthousiast cachte.

Zekerheidshalve nog het advies om de “Reset Cache”-operatie uit te voeren op de server die met Power BI verbonden is. Meestal is dat Invantive Bridge Online.

“Reset Cache” werkt uitsluitend op de server waar die geselecteerd wordt. Een “Reset Cache” op Invantive Cloud zal dus de cache legen op de Invantive Cloud-website.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.