Startup SQL filter werkt niet

Ik zou graag data van exact willen filteren bij de start, zodat niet alle rijen in de rapportage beschikbaar zijn.

In de Startup SQL heb ik het volgende neergezet, maar ik blijf alle rijen in de Power BI rapportage ontvangen. Wat doe ik fout?

SELECT Code
,      Division
FROM   ExactOnlineREST.HRM.Costunits
WHERE  Code = 'L235'
limit  10

Bij de Startup SQL kunt u SQL-statements vastleggen die als eerste na het openen van de database uitgevoerd worden. In dit geval zal een query uitgevoerd worden, waarvan de resultaten weggegooid worden.

Mogelijk wilt u een view toevoegen waarin de data gefilterd en/of getransformeerd opgehaald worden. Het werken met views staat beschreven in:

Als ik de volgende query gebruik zie ik de view wel bij database views, maar niet in de Power BI.

De documentatie zegt dat hij onder DataDictionary.Custom.testkm moet staan, maar daar staat de view niet, hij staat los onder database views.

Hoe krijg ik de view zichtbaar in Power BI?

create or replace force view testkm
as
select Code
,      Created
from   ExactOnlineREST.HRM.Costunits

Er kan een forse vertraging zitten op het zichtbaar worden binnen Bridge Online. Meer informatie hierover is te vinden in Using custom database views for SQL and BI tools.

Oke, maar ik zie de tabel wel in UniversalSQL (overigens krijg ik nooit resultaat, heeft de UniversalSQL nog steeds storing?). Ik heb zojuist 5 uur gewacht, en krijg de tabel nog steeds niet binnen in Power BI als keuze.

De handmatige reset van de cache heeft blijkbaar niet voldoende gewerkt. Er is een reset doorgevoerd van de cache van deze view.

Gelieve nogmaals te proberen.

Het werkt! Zou je nogmaals de cache kunnen resetten, zodat ik de nieuw gemaakte view kan gaan gebruiken.

Kunnen jullie nogmaals spoedig de cache resetten?

Zou de cache met enige spoed gereset kunnen worden? Heb dit 19 uur geleden al aangevraagd!

Het opnieuw instellen van de cache is uitgevoerd.

Het is helaas niet mogelijk dit frequent uit te voeren omdat het ook impact heeft op andere (gelijktijdige) gebruikers van het systeem.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.