Op de Invantive website is er sprake van 173 tabellen. Als ik echter in Power BI kijk zie ik er maar 141 waarvan er 72 betrekking hebben op de DataDictionary. Ik mis ook heel veel tabellen uit het DataModel van Nmbrs op jullie website. Doe ik iets fout?
Helaas kunnen we het probleem niet reproduceren. Heeft u een screenshot van de lijst van tabellen in Power BI?
Heel wat objecten die in het datamodel van Nmbrs staan zijn tabelfuncties waarbij een of meer parameters verplicht zijn. Deze worden op dit moment niet ondersteund op Power BI, alleen tabellen en views worden op dit moment ondersteund. Dat is de reden dat voor een aantal van deze functies views gemaakt om mee te werken. Voor de missende tabelfuncties is het mogelijk zelf een view te maken en deze op te nemen in de startup-SQL van de database.
Zijn er specifieke tabelfuncties die naar verwachting nodig zijn?
Als ik het goed begrijp ben ik dus gebonden aan de beschikbare tabellen en views en komt de beschrijving van het datamodel niet overeen met wat ik beschikbaar heb aan tabellen.
Nee, het datamodel bevat tabellen die Power BI niet zonder meer kan afhandelen. Zie ook Wat zijn tabelfuncties en tabelfunctieparameters?
Het is mogelijk om eigen views toe te voegen zoals beschreven in:
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.
Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.