Sinds afgelopen week diverse foutmeldingen, bij refresh (er is niets aan het report in Power BI veranderd).
Hoe kan ik de foutmelding oplossen zodat deze weer automatisch gaat refreshen (handmatige refresh doet het ook niet)?
Foutmelding bij handmatige refresh:
Odata:
Requested failed:
Unable to connect to the remote server
Foutmelding automatische refresh:
Failure details:
The last refresh attempt failed because of an internal service error.
This is usually a transient issue.
If you try again later and still see this message, contact support.
[ValidateMarkupTags][ccon]DataSource.Error: [ccon]OData[/ccon]:
Request failed: [ccon]Unable to connect to the remote server[/ccon].
DataSourceKind = [ccon]OData[/ccon].
DataSourcePath = [ccon]https://bridge-online-beta.invantive.com/**********/ccon]. [/ccon];
[ccon]OData: Request failed: Unable to connect to the remote server[/ccon].
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: DIM Odoo product product@odo
U kunt dit verzoek herkennen aan het tijdstip (dat sluit aan bij de melding) en aan de URL (deze dient in ieder geval odata te bevatten), evenals de tabelnaam in de kolom rechts.
Is het mogelijk om de inhoud van Bridge Online Monitoring toe te voegen (voor uitleg zie Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring). Een voorbeeld van de gevraagde informatie is te zien in bijvoorbeeld:
Vanuit Power BI Desktop krijg ik onderstaande melding
Odoo res partner@odo
OData: Request failed: Unable to connect to the remote server
Ik heb geprobeerd via “edit source settings” en “clear permissons”, gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in te stellen, zonder succes. En als ik de OData URL in de webbrowser benader met deze gegevens dan doet ie het wel.
Advies is om in Invantive Bridge Online Monitoring (https://bridge-online.cloud/monitoring) dit verzoek terug te zoeken o.b.v. tijd. Let op: alle tijden zijn in UTC op Bridge Online.
Gelieve daarna een schermafdruk van de details hier toe te voegen, inclusief de titel met het verzoek ID.
Er werd voor dit rapport gebruik gemaakt van de Bridge Online BETA URL (https://bridge-online-beta.invantive.com). Deze is al enige tijd niet meer beschikbaar. Hierdoor kwam er ook geen data binnen op Bridge Online Monitoring.
De URL is aangepast naar https://bridge-online.cloud en het rapport kan weer verversen.