Ongeldige URI: de hostnaam kan niet worden geparseerd

Bij Power BI krijg ik de volgende melding:

Ongeldige URI: de hostnaam kan niet worden geparseerd.

Ik heb net de nieuwe database voor Exact Online aangemaakt.

Wat doe ik fout?

Welke URL is precies gebruikt bij de OData feed?

Een “Hostnaam kan niet worden geparseerd” betekent meestal dat er een ongeldige URL opgegeven is in Power BI. Power BI kan daarom geen contact leggen met Invantive Cloud.

De tekst van deze Microsoft foutmelding in het Nederlands komt een beetje krom over. De corresponderende Engelse tekst is:

Invalid URI: The hostname could not be parsed

wat betekent dat de URL (een vorm van URI) niet ontleed kan worden en de naam van de server er niet uitgehaald kan worden na het ontleden.

Een oplossingsrichting is om de URL in de browser te openen; die zou na aanmelden met Invantive Cloud gebruikersnaam en wachtwoord een reeks tekst met enigszins leesbare en verwachte data moeten geven.

Een andere oplossingsrichting is om de URL nogmaals te kopiëren vanaf de databasedefinitie in Invantive Cloud (veld “Bridge Online URL”).

Ik heb nu de nieuwe URL gekopieerd vanaf de databasedefinitie. Daarna geeft hij deze fout:

Details:
OData: Aanvraag mislukt: De externe server heeft een fout geretourneerd:
(503) Server is niet beschikbaar. (Service Unavailable)

Welke URL wordt gebruikt?

Deze wordt gebruikt.

https://bridge-online.cloud/acme-exact-online/odata4

Ik denk dat ik het al weet. Ik had niet hertzelfde IP-adres. Dat heb ik nu wel. Er stond er eerst maar 1. Het ontbrekende IP-adres is toegevoegd.

Nu doet hij het wel.