De tekst “De externe naam kan niet worden omgezet” is waarschijnlijk de Nederlandse vertaling van de Microsoft foutmelding “NameResolutionFailure” met de Engelse tekst: “The remote name could not be resolved: ‘’”.
Voer de volgende stappen uit om de foutmelding “De externe naam kan niet worden omgezet” (“The remote name could not be resolved”) op te lossen:
- Open https://nu.nl in de browser om te controleren dat het Internet bereikbaar is. Als dit niet werkt, neem dan contact op met lokale IT-beheerder.
- Open https://bridge-online.cloud in de browser om te controleren dat Invantive Bridge Online niet in maintenance modus is, bijvoorbeeld voor een software upgrade.
- Voer de aanmeldgegevens van Invantive Cloud in om te controleren dat de gebruikersgegevens kloppen en voor het huidige IP-adres toegang toegestaan is.
- Als aanmelden niet lukt, voeg dan de foutmelding hieronder toe als antwoord.
- Als aanmelden wel lukt, controleer dan i.o.m. lokale IT-beheerder of er een proxy gebruikt wordt en zo ja, dat die in Power BI ook goed ingesteld is.