Query Tool instellen op nieuwe computer

Ik probeer de Invantive Query Tool in te stellen op een nieuwe computer. Kan dit zomaar en hoe kan ik dit instellen?

Het Query Tool kan geïnstalleerd worden vanaf bijvoorbeeld https://download.invantive.com of https://releasenotes.invantive.com.

Het opvoeren van de licentiesleutel staat beschreven in Licentiesleutel installeren op onafhankelijke GUI-producten op Windows. De licentiesleutel wordt normaliter gemaild en staat binnen enkele uren na het aanmaken van het abonnement ook op Invantive Cloud.

Standaard worden via de “Ontdekkingstoch” (Discovery) een stuk of 75 databases opgevoerd. In complexere omgevingen kan ook gewerkt worden met eigen databasedefinities. De lokale ICT-beheerder zal hier mogelijk meer van weten. Ze zijn in het algemeen te herkennen aan een bestand met de naam settings*.xml in de map %USERPROFILE%\invantive met uitzondering van settings-discovery*.xml. Die laatste wordt door de Discovery gemaakt en bijgehouden.

Meer uitleg over eigen databasedefinities is te lezen in Settings.xml XML-formaat voor virtuele SQL databases.

De inhoud van Invantive Keychain met bijvoorbeeld de gebruikte gebruikersnamen of wachtwoord is hard gebonden aan de computer. De inhoud kan niet eenvoudig overgezet worden. Advies is om de gebruikersnamen, wachtwoorden e.d. opnieuw in te vullen. Met een eigen databasedefinitie kunnen dergelijke waardes - voor zover niet gevoelig - ook vastgelegd worden in de eigen databasedefinitie via de “connectionString”.

Dank voor de snelle reactie. Ik heb zo goed als alles voor elkaar, alleen de inlog met Client Secret etc. kom ik niet goed uit. Is dit wat er hierboven is beschreven dat het lastig om gegevens over te zetten?

Advies is om de client ID, client secret en redirect URL op te zoeken in het Exact Online App Center. De volgende video bevat de stappen voor de registratie, maar laat ook zien waar het terug te zoeken is:

2 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Itgeneor364 melding bij gebruik Query Tool

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.