Nieuwe user voor Invantive Query Tool en Data Hub

Ik heb Invantive Query Tool en Data Hub om een server geinstalleerd.

Nu wil het beheer overdragen op iemand anders.

Als de vervanger aanmeldt op de server en Query Tool wil starten krijgt hij de volgende melding:

Your license has not been configured yet, nor accepted.

Wat moet ik doen?

De on-premises producten kunnen door iedereen gebruikt worden zolang die de beschikking heeft over de licentiesleutel. Vooraf aanmelden of afmelden is normaliter niet nodig; ons back-office zoekt zelf uit wie de fysieke gebruikers zijn op basis van een soort “vingerafdruk”.

De licentiesleutel(s) zijn te vinden op Invantive Cloud door het scherm “Overeenkomsten” of “Licentiesleutels” te openen.

De installatie van licentiesleutels op het Invantive Query Tool staat beschreven in:

De installatie van een sleutel op Data Hub staats beschreven in:

Ik gebruik de licentie al een jaar of twee denk ik. Ik wil alleen dat niet ik, maar een andere gebruiker daar gebruik van gaat maken. Of wellicht beide. Het is dezelfde software installatie op de zelfde server.

De licentie dient normaliter per gebruiker geconfigureerd te worden. Het delen van licenties binnen een netwerk is mogelijk met omgevingsvariabelen zoals INVANTIVE_CONFIGURATION_FOLDER, maar wordt voor twee gebruikers niet aangeraden.

Blijft een vraag over: hoe doe ik dat?

De stappen voor de configuratie van de licentie van een nieuwe gebruiker staan in Nieuwe user voor Invantive Query Tool en Data Hub - 2 van forums.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.