RGS uit Exact Online

Wij willen graag de RGS uit Exact ophalen. Uit dit artikel begrijpen we dat deze uit de tabel GLClassifications te halen moet zijn echter krijgen wij de gegevens niet mee. We krijgen enkel het grootboekschema van de klant opgehaald.

We gebruiken hiervoor de Exact Online database die we in Invantive Cloud ingesteld hebben

Hoe kunnen wij de RGS opvragen?

Ik kom er niet uit wat de vraag is.

Wat ontbreekt er qua uitvoer bij deze query als die gedraaid wordt over meerdere administraties (uitgaande van RGS 1.1):

select ble.division_code
,      ble.reportingyear_attr
,      ble.open
,      ble.close
,      ble.years_balance_code_attr
,      ble.years_balance_description
,      gcg.ClassificationCode label 'RGS Code'
,      gcg.ClassificationDescription label 'RGS Description'
,      gcn1.Code label 'Parent RGS Code'
,      gcn1.Description label 'Parent RGS Description'
from   balancelines ble
--
-- Combine the GL Account with the optional mapping to RGS.
--
left
outer
join   GLAccountClassificationMappings gcg
on     gcg.division      = ble.division_code
and    gcg.GLAccountCode = ble.years_balance_code_attr
and    gcg.GLSchemeCode  = 'RGS versie 1.1'
--
-- Find the starting entry in the RGS relationship table.
--
left
outer
join   GLClassifications gcn0
on     gcn0.DivisionNotNull              = gcg.division
and    gcn0.Code                         = gcg.ClassificationCode
and    gcn0.TaxonomyNamespaceDescription = 'Referentie GrootboekSchema versie 1.1'

Als ik bovenstaande query draai zijn de laatste twee kolommen leeg. Hieronder een voorbeeld.
In deze administratie is versie 3.2 gekoppeld. De gegevens uit de tabel GLAccountClassificationMappings komen wel mee. Ik mis gegevens uit de tabel GLClassifications om m.b.v. de parent de vijf niveau’s te bepalen.

Ook als ik de volgende code draai krijg ik geen resultaat:

select DivisionNotNull
,      Code
,      Description
,      Id
,      Parent
,      PeriodType
from   GLClassifications
where  TaxonomyNamespaceDescription = 'Referentie GrootboekSchema versie 3.2'
order
by     Code

Als ik versie 1.1 selecteer krijg ik ook geen resultaat. Als ik “G/L Account Scheme” opgeef als criterium krijg ik wel de gewenste regels voor dat schema.

@gls Heb jij al de kans gehad om naar mijn reactie te kijken? Ben zeer benieuwd waar ik mis zit zodat we de RGS snel toe kunnen voegen aan onze rapportages.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. GLClassifications tabel heeft geen RGS-classificaties en de aparte RGS-tabel een een parent-child relatie die niet klopt.

Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan. De RGS3.2 classificatiestructuur krijg ik momenteel niet gevonden in de Invantive Cloud tabellen. Als tussenoplossing hebben wij middels een Excelbestand de RGS structuur ingeladen, maar uiteraard zou dit efficiënter en makkelijker zijn om dit middels Exact / Invantive Cloud in te laden. Ik ben benieuwd of hier een oplossing voor is.

Wij hebben ook voor deze oplossing gekozen. De data zit niet in Exact zelf meer zo lijkt het.
De RGS tabel hebben we gekoppeld aan de GLClassifications en hiermee onze rapportages kunnen opbouwen.

Meer informatie over de structuur van grootboekrekeningen in een grootboekrekeningschema, RGS, en de bijbehorende tabellen, is te vinden in Hoe vraag je de structuur van grootboekrekeningen in Exact Online op?.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.