Simplicate - Ontbreken Teamid in HRM.Employees

Uit de HRM-tabellen van Simplicate kan ik eenvoudig de Employees en Teams tabellen ontsluiten. In Teams heb ik een Teamid die aan de Employee tabel te linken zou moeten zijn, als ik in de meest recente API documentatie op de Simplicate website kijk zie ik in de Employee tabel ook gewoon een Teamid staan.

Wanneer ik via de Invantive Cloud OData link de Employee-tabel importeer is het veld echter niet beschikbaar, kan momenteel de link dus niet maken. Ook in de Hours en alle custom/extrafields tabellen is het teamid nergens te vinden.

Enig idee hoe dit kan komen?

De Invantive UniversalSQL-driver voor Simplicate is gebaseerd op de officiele metadata van Simplicate (de “OpenAPI”-specificatie).

In de praktijk blijkt deze door Simplicate niet altijd of vaak niet bijgehouden te worden. Om die reden verschijnen nieuwe velden niet.

Advies is om bij Simplicate te vragen of de benodigde velden in de metadata opgenomen staan.

Zo ja, dan kan een bijwerking plaatsvinden. Het bijwerken is een handmatig proces omdat bugs in de specificatie gecorrigeerd moeten worden.

Een handmatige wijziging hiervoor staat in de top 5 van momenteel geplande wijzigingen. Dit garandeert geen resultaat, maar maakt het wel waarschijnlijk.

In release 24.0.194 zal de nieuwe Simplicate-tabel TeamEmployees toegevoegd zijn, evenals een aantal andere nieuwe tabellen. Deze bevat deze informatie:

image

Naar verwachting zal deze release binnen 5 werkdagen op Invantive Cloud in productie genomen zijn.