Simplicate uren laden niet meer in; geen foutmelding in Bridge Online Monitoring

Sinds gisteren lopen de scheduled refreshes vast in de webversie PowerBI. Vandaag heb ik dus geprobeerd om alle tabellen handmatig te refreshen; alleen zodra ik de uren tabel uit Simplicate probeer te refreshen, dan komt er een foutmelding.

Hiervan zie je ook niks terug in de Bridge Online Monitoring.

Daarnaast verschijnt er ook geen error, als ik klik op view error. (Zie bijlage voor extra info)

Refresh
1 of the loaded queries contained errors.
Simplicate Hours Hours@spe

Er zijn meerdere klachten vandaag over Simplicate, dus er lijkt iets aan de hand te zijn.

Met de beschikbare informatie kunnen we dat echter niet achterhalen.

  • Kunt u een geanonimiseerde afdruk toevoegen uit Bridge Online Monitoring die hoort bij een foutmelding? Zorg er voor dat de titelbalk en de SQL-query volledig zichtbaar zijn.
  • Kunt u de code uit de Advanced Editor die hoort bij deze download hier toevoegen?

Andere meldingen:

Van de foutmelding zie ik niks terug in Bridge Online Monitoring.
(Zie foto)

Hierbij de query:

let
    Source = OData.Feed("https://bridge-online.cloud/v????-??ital-simplicate/odata4", null, [Implementation="2.0"]),
    #"Simplicate.Hours.Hours@spe_table" = Source{[Name="Simplicate.Hours.Hours@spe",Signature="table"]}[Data],
    #"Inserted Parsed Date" = Table.AddColumn(#"Simplicate.Hours.Hours@spe_table", "Parse", each Date.From(DateTimeZone.From([start_date])), type date),
    #"Renamed Columns" = Table.RenameColumns(#"Inserted Parsed Date",{{"Parse", "Start_Date_Relation"}})
in
    #"Renamed Columns"

Met dank voor de informatie is gebleken dat er een onverwachte wijziging is geweest in het datamodel.

De Simplicate-tabelvelden waren op 22.0.606 altijd lowercase, zoals start_date, maar sinds 22.0.612 zijn ze op Simplicate camelcase zoals StartDate.

In afwachting van een nadere analyse is versie 22.0.606 weer in productie genomen.

Gelieve te controleren dat e.e.a. weer juist werkt.

Situatie 22.0.606:

"start_date":"2018-09-06 09:00:00",

Situatie 22.0.612:

"StartDate":"2018-09-06 09:00:00",

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.