Simplicate foutmelding zowel in Power BI Service als in PBI Desktop

Zowel bij Power BI Desktop als bij PBI Service krijg ik de Simplicate data niet meer binnen.

Power BI-Service foutmeldingen zijn zoals :

Fout in de gegevensbron:
Expression.Error:
The column ‘id’ of the table wasn’t found… id. .
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: OPPORTUNITIES."

Power BI-Desktop:

Expression.Error: De kolom id van de tabel is niet gevonden.
Details: id

In Invantive Monitoring: geen foutmelding

In Power BI Desktop met een test-bestand naar Simplicate (niet via Invantive, maar direct via de API-key): werkt OK. API-keys zijn ook nog steeds geldig.

Het lukt niet om een tabel OPPORTUNITIES te vinden voor Simplicate. In de (bevroren) datamodeldocumentatie kunnen we die ook niet vinden:

Kunt u aangeven:

  • Wat is de achterliggende tabelnaam in Simplicate cq. de SQL-query getoond in Invantive Bridge Online Monitoring?
  • Welke locatie (URL) wordt aangeroepen op Bridge Online?

In Power BI is de URL-locatie terug te vinden in de Advanced Editor als navigatiestap.

zie email aan sales@invantive.com ivm vertrouwelijkheid niet via forum

De fout treedt op bij alle tabellen

Zie Simplicate uren laden niet meer in; geen foutmelding in Bridge Online Monitoring - 4 van forums

Advies is om de download nogmaals te proberen. Mocht nog niet goed gaan, gelieve dan een antwoord toe te voegen.

Dankjewel. Het werkt nu allemaal weer.
Ter lering: wat was de foutoorzaak? En hoe kan ik deze fout herkennen? En hoe kan ik hem voorkomen?

Dit was een fout aan onze kant door een foutieve aanpassing. Zie Simplicate uren laden niet meer in; geen foutmelding in Bridge Online Monitoring - 4 van forums voor meer context.

De oorzaak was een regressiefout in de programmatuur specifiek voor Simplicate (zie Simplicate uren laden niet meer in; geen foutmelding in Bridge Online Monitoring - 4 van forums). Als gebruiker kan hier geen invloed op uitgeoefend worden.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.