Snelstart fails to get new data

Bij het creëren van een nieuwe data connectie met Snelstart lopen we tegen het probleem dat de connectie van Snelstart niet lijkt te laden in Power BI via Odata.

Dit zijn de stappen die we al hebben doorlopen:

  1. Via de statistieken op de database zien we de laatste aanmeldpoging wel correct.
  2. Via UniversalSQL binnen Invantive kunnen we wel de juiste queries uitvoeren.
  3. De overige Snelstart-klanten zijn nog wel ververst in de afgelopen week.
  4. Via Sessie I/O’s is niets geks te vinden.
  5. Via Excel OData krijg ik de error:

OData Version: 3,
Error: The remote server returned an error:
(500) Internal Server Error."

Wat is aan te raden om opnieuw de connectie te maken/ herstellen zodat we de data op kunnen halen in Power BI?

De boodschap binnen PowerBI blijft: “Waiting for bridge-online.invantive.com” na het authenticeren met de gebruikersgegevens.

Tip

Naast het kijken in Sessie I/O’s is vaak Systeemberichten ook een goede plek om problemen te achterhalen.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Bij het openen via delegatie van de desbetreffende database lukt het niet om bijvoorbeeld via de UniversalSQL-editor er in te komen. Het ophalen van het zogenaamde “SnelStart token” geeft een foutmelding:

itgenoda137
The database ‘Invantive Cloud - SnelStart ACME 35cb888: Database 7814’ could not be opened.
The SnelStart server cannot or will not process the request due to an apparent client error (e.g., malformed request syntax, size too large, invalid request message framing, or deceptive request routing).
Message:

Om te controleren of dit een probleem is dat speelt bij alle nieuwe SnelStart-databases heeft onze support een eigen nieuwe SnelStart-database aangemaakt. Deze liet zich wel openen in de UniversalSQL-editor.

Advies is om de database of datacontainer te verwijderen, deze opnieuw aan te maken en nogmaals te proberen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Performance grootboekmutaties SnelStart

Thanks voor de analyse; na het verwijderen en opnieuw aanmaken zijn we weer een stuk verder gekomen. Een aantal tabellen worden nu wel effectief geladen.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.