Teamleader API V1 niet terug te vinden in V2

Ik mis een aantal tabellen/velden in de Teamleader Focus API V2.

Momenteel hebben we een PowerBI dashboard draaien met de API V1 tabellen/velden uit bijgevoegde pdf. Hierin heb ik ook vermeld welke velden ik kan traceren uit de V2 tabellen.

Zijn de tabellen/velden die ik nodig heb niet beschikbaar of kan ik ze niet vinden?

De relatie tussen Teamleader V1 id en Teamleader V2 id staat beschreven in Relate Teamleader V1 with V2 rows (Teamleader Focus).

Voor velden die beginnen met een c_ is er sprake van custom fields; deze zijn in vergelijkbare tabellen op Teamleader V2 beschikbaar met een vergelijkbare kolomnaam.

De overige velden zullen naar verwachting beschikbaar zijn in de genoemde tabellen.

Dat klopt, maar volgens mij heb ik om te migreren altijd de data uit V1 nodig.
Teamleader gaat per 1-08-24 de API V1 uitschakelen.
Hiermee vervalt de migratie ook zoals ik het zie.

In de huidige velden die bijvoorbeeld V2Tickets in zich heeft zit het daadwerkelijke ticketnummer niet vermeld. Als ik de waarde die V2 bij ticketID vermeld pak, en in Teamleader zoek kom ik niet bij het betreffende ticket uit.

Daarnaast wordt door Invantive Cloud aangeven dat Teamleader V2 nog zeker niet feature complete is t.o.v. de V1 tabellen. Maar hoe kan een partij een API willen verbeteren en de oude variant uitschakelen terwijl de nieuw API nog niet alle functionaliteiten van de oude heeft?

Voor zover bekend is de data uit V1 grotendeels of geheel niet nodig; uw Teamleader-applicatiebeheerder kan u hierin mogelijk adviseren.

De reden waarom Teamleader de V1-API’s wil uitschakelen, ook al zijn ze niet volledig feature complete, is een vraag die u het beste aan Teamleader kunt voorleggen. Mogelijkerwijs kennen zij workarounds of kan men aldaar wijzigingen herprioriteren.

Hoe bedoel je dat de data uit V1-API’s grotendeels of geheel niet nodig is.
Om de migratie zoals beschreven in Relate Teamleader V1 with V2 rows (Teamleader Focus) uit te voeren heb je volgens mij toch de data uit V1 nodig.

Graag hoor ik dan hoe het mogelijk is zonder de V1 data om tot het juiste ticket# te komen.

De vraag waarom ze iets uitzetten voordat het alternatief feature compleet is, staat uit bij Teamleader.

Bij het vervallen van de V1 API’s zal het technisch niet meer mogelijk zijn om de relatie te leggen; de data is dan ook niet meer nodig.

Mocht Teamleader aan API V2 het ticket# toevoegen of toegevoegd hebben, gelieve dan de URL van de API toe te voegen. Het zal dan in een volgende release toegevoegd worden aan Invantive Cloud.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.