rff
5 december 2021 om 16:22
1
Ik heb problemen met het ophalen van gegevens uit Exact Online via Excel.
Bijgevoegd ziet u de gebruikte formules en de uitkomst “#N /B”.
Bijvoorbeeld de formule I_EOL_GL_ACTCLN_DESCRIPTION
geeft in C7 een #N /B, maar dezelfde uitkomst komt ook uit I_EOL_GLACT_DESC
in bijvoorbeeld Excel-cel E7.
Vreemd genoeg komt uit I_EOL_DIV_NAME
(Excel-cel C3) wel de naam van administratie.
forums
5 december 2021 om 16:26
2
Er kunnen meerdere oorzaken zijn; Excel kent niet zoveel foutcodes buiten “#N /B”.
Advies is om de volgende acties eens te proberen:
Selecteer alle administraties bovenaan in het menu. Mogelijkerwijs zit de administratie niet in het filter.
Meld eens opnieuw aan.
Forceer herberekenen door te kiezen voor “Recalculate All”. De bijbehorende toetsencombinatie is: CTRL + Alt + F9 .
Het kan ook een rechtenissue zijn, bijvoorbeeld doordat de netwerklocatie of SharePoint niet vertrouwd wordt. Zie Bij alle Exact Online formules staat "#N/B" in Excel, en geen verbinding
Werkt het dan weer en is de #n /b weg?
forums
18 januari 2022 om 07:31
3
Een totaaloverzicht van oplossingen bij #N /B en/of #N /A is te vinden in
In dit topic lees je hoe je een onverwachte uitkomst #N/B (Nederlands, “geen waarde beschikbaar”) of #N/A (Engels, “no value is available”) uit een Invantive Excel formule kunt oplossen. Mocht nog steeds een #N/B of #N/A terugkomen als waarde van een Invantive Excel na het doorlezen en uitproberen van de tips, laat dan een antwoord achter met daarin de stappen vanaf een leeg Excel werkboek om tot de melding te komen.
#N/B en #N/A als Excel formule uitkomst
De waarde #N/B (#N/A) geeft aan dat de…