Uitkomst #N/B bij ophalen gegevens uit Exact met Excel

Ik heb problemen met het ophalen van gegevens uit Exact Online via Excel.

Bijgevoegd ziet u de gebruikte formules en de uitkomst “#N/B”.

Bijvoorbeeld de formule I_EOL_GL_ACTCLN_DESCRIPTION geeft in C7 een #N/B, maar dezelfde uitkomst komt ook uit I_EOL_GLACT_DESC in bijvoorbeeld Excel-cel E7.

Vreemd genoeg komt uit I_EOL_DIV_NAME (Excel-cel C3) wel de naam van administratie.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn; Excel kent niet zoveel foutcodes buiten “#N/B”.

Advies is om de volgende acties eens te proberen:

  • Selecteer alle administraties bovenaan in het menu. Mogelijkerwijs zit de administratie niet in het filter.
  • Meld eens opnieuw aan.
  • Forceer herberekenen door te kiezen voor “Recalculate All”. De bijbehorende toetsencombinatie is: CTRL + Alt + F9.
  • Het kan ook een rechtenissue zijn, bijvoorbeeld doordat de netwerklocatie of SharePoint niet vertrouwd wordt. Zie Bij alle Exact Online formules staat "#N/B" in Excel, en geen verbinding

Werkt het dan weer en is de #n/b weg?

Een totaaloverzicht van oplossingen bij #N/B en/of #N/A is te vinden in Hoe los ik een #N/B of #N/A op in Invantive Control for Excel?.