Unexpected end of input was found in JSON content

In de PBI Service lukt het niet meer om een Exact Online dataset te updaten. In de PBI Service verschijnt de volgende melding:

Data source error: OData: Invalid JSON. Unexpected end of input was found in JSON content. Not all object and array scopes were closed… The exception was raised by the IDataReader interface. Please review the error message and provider documentation for further information and corrective action. Table: ExactOnlineREST Incremental AccountsIncremental@eol.
Cluster URI: WABI-WEST-EUROPE-E-PRIMARY-redirect.analysis.windows.net
Activity ID: 44e54e6c-a940-4c80-a56a-93f3a94485c5
Request ID: 050e5869-429a-4fba-b31c-6d8650bd3e22
Time: 2025-02-23 00:15:57Z
Details # Type Start End Duration Status Error


1 Data 23-2-2025, 01:03:25 23-2-2025, 01:04:16 50s Failed (Show)
2 Data 23-2-2025, 01:05:16 23-2-2025, 01:06:12 56s Failed (Show)
3 Data 23-2-2025, 01:08:12 23-2-2025, 01:09:46 1m 33s Failed (Show)
4 Data 23-2-2025, 01:14:46 23-2-2025, 01:15:57 1m 11s Failed (Show)

Bij het klikken op “Show” verschijnt er:
" Error

Data source error: OData: Invalid JSON. Unexpected end of input was found in JSON content. Not all object and array scopes were closed… The exception was raised by the IDataReader interface. Please review the error message and provider documentation for further information and corrective action. Table: ExactOnlineREST Incremental AccountsIncremental@eol."

In de monitoring verschijnt het volgende:

  • User Email Address ruben@…

  • Status499

  • Network Size (b)57,853,162

  • Completed

  • Start Date (UTC)25-02-2025 05:41:06.640

  • End Date (UTC)25-02-2025 05:42:20.581

  • Path/ui-------ht-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol

  • Request ID0HNALA0PTFFIC:00000001 (HTTP/1.1)

  • Message Codeitgenboe241

  • ExceptionThe data download was cancelled after 1 minutes, 13 seconds, such as by the user navigating away in the Power BI or Power Query user interface. (/u-----ht-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol).

  • Table NameExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental

  • SQL-statement

select t.* from ExactOnlineREST.Incremental.AccountsIncremental@eol t

  • Parameter Values
  • From Cache (57,600 sec)
  • Cache Only
  • Rows17,200 ({0:N0} partitions)
  • Total Duration (ms)73,941
  • Processing Duration (ms)73,941
  • Delay on Identical Requests (ms)
  • Delay on Maximum Concurrency (ms)
  • Delay on Failed Logon (ms)
  • Consecutive Failed Authentication Attempts
  • Referer

Wat zou de oplossing kunnen zijn?

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Controleer gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Apart, hij ging 5x achter elkaar fout (gedurende het weekend). Probleem lijkt zich spontaan ook weer te hebben opgelost. De laatste paar refreshes gaan goed.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.