Uren na maart 2023 uit Easyflex view Uren ophalen met Invantive Cloud

Ik heb de volgende tabel opgehaald uit Easyflex: Easyflex.Views.Uren@efx.

Alleen de gegevens tot maart 2023 worden ingeladen, maar in Easyflex zijn er ook nog uren na maart 2023 geregistreerd. Bij het ophalen van de data worden er verder geen filters toegepast.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Kunt u het resultaat van de volgende query toevoegen als antwoord?

select min(jaar) jaar_min
,      max(jaar) jaar_max
from   DataService.Werkmaatschappij.Loonjaren

Ik krijg het volgende resultaat:

Jaar_min = 2016
Jaar_max = 2023

Dank. Deze datums verklaren het probleem niet.

Via een ander kanaal zal contact gezocht worden om delegatie te vrekrijgen.

Het probleem is helaas niet reproduceerbaar. De volgende query levert rijen voor alle maanden 4 t/m 12 in 2023:

select maand
,      count(*)
from   Views.Uren
where  Jaar = 2023
and    Maand > 3
group
by     maand

Gelieve nogmaals de werking te controleren.

Als ik maand filter op > 3, dan komen de maanden niet overeen met de maanden in de datum kolom. In de datum kolom zie ik bijvoorbeeld 22 februari staan en in de maand kolom staat daar augustus bij.

Is het mogelijk een (geanonimiseerd) voorbeeld met SQL-query toe te voegen om de opmerking te verduidelijken?

Ik heb een afbeelding als voorbeeld toegevoegd.

image

De query ziet er als volgt uit:

Bron = OData.Feed(url, null, [Implementation="2.0"]),
#"Easyflex.Views.Uren@efx_table" = Bron{[Name="Easyflex.Views.Uren@efx",Signature="table"]}[Data],
#"Type gewijzigd1" = Table.TransformColumnTypes(#"Easyflex.Views.Uren@efx_table",{{"DATUM", type date}}),
#"Type gewijzigd" = Table.TransformColumnTypes(#"Type gewijzigd1",{{"DATUM", type date}})

Dank. Kunt u hiervan de SQL-query uitvoeren met (geanonimiseerd) voorbeeld om het te verduidelijken?

Dank. Maar is het ook mogelijk om dit te reproduceren via de SQL-query zoals getoond in Invantive Bridge Online Monitoring, uitgevoerd via de UniversaLSQL-editor?

Dus zonder tussenkomst van andere componenten zoals Power BI.

Met welke SQL-query kan dit opgewekt worden?

select t.[Jaar], t.[Maand], t.[RLREGISTRATIENUMMER], t.[FWREGISTRATIENUMMER], t.[FWMINUTEN], t.[RLMINUTEN], t.[FWPERCENTAGE], t.[FWPRESTATIETOESLAG], t.[FWUURLOON], t.[RLPERCENTAGE], t.[RLTARIEF], t.[DATUM]
from   Easyflex.Views.Uren@efx

Dank!

We hebben op dezelfde basis SQL geen verschillen kunnen detecteren.

Advies is om de keten vanaf verlaten Invantive Cloud verder te controleren.

Het verschil tussen de twee interpretaties bleek te zijn dat de meegeleverde view in de kolom Maand een waarde toont, die echter in werkelijkheid weeknummers volgens ISO8601 zijn.

De view Uren is aangepast om ook weken na week 12 (voorheen maand 12) op te vragen. Na deze aanpassing lijkt de dataset kloppend.

Deze correctie zal meegenomen worden vanaf release 23.0.80. Deze release zal naar verwachting binnen 3 werkdagen beschikbaar komen op Invantive Cloud.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.